هندبال/ چشمها را باید شست، جور دیگری باید دید- سعیدصادقی مقدم*

یزد – ایرنا – هندبال ایران که در سال های اخیر حاشیه های زیادی داشته و رئیس و سرپرستان متعددی را نیز در راس فدراسیون متبوع خود دیده، روز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه با انتخاب علی رضا پاکدل به عنوان رئیس فدراسیون، فصلی نو را آغاز کرد.

پاکدل ۳۴ ساله از خانواده ای هندبالی است و با کسب تجربه هایی از جمله نایب رئیسی فدراسیون هندبال و ریاست هیات هندبال استان فارس، گام به عرصه انتخابات ریاست این فدراسیون گذاشت، با کسب ۲۳رای در دور دوم، پیروز انتخابات شد.
وی که به همراه احمد گواری با هفت رای اعضای مجمع از بین ۱۱ نامزدانتخابات، به دور دوم راه یافت، در این مرحله با کسب ۲۳ رای در مقابل ۱۳ رای گواری ریاست فدراسیون هندبال را بر عهده گرفت.
در واقع در دور دوم انتخابات، رقابت بین چهره جوان هندبالی (پاکدل) و مدیر باتجربه اما غیرهندبالی (گواری) بود که اکثریت اعضای مجمع با انتخاب پاکدل تمایل خود را به حضور یک چهره هندبالی و جوان در راس فدراسیون نشان دادند.
وفاق و همدلی حلقه مفقوده سال های اخیر در بین اعضای خانواده هندبال بوده است؛ موضوعی که روسا و سرپرستان فدراسیون هندبال در سال های گذشته همواره را به آن اذعان داشتند اما در عمل موفق به تحقق آن نشدند.
اکنون می توان گفت که نخستین اقدام عملی در راستای تحقق وفاق و همدلی هندبالی ها در فصل نو، اجماع اعضای مجمع در انتخاب پاکدل هندبالی بود که امیدواریم که این روند تداوم یابد.
هندبال ایران با توجه به مشکلات سالهای اخیر، در برهه کنونی بیش از هر زمانی نیازمند وفاق و همدلی است و امیدواریم رئیس جدید فدراسیون بتواند از ظرفیت سایر نامزدهای هندبالی و نخبگان این خانواده ۲۶ هزار نفری در بخش های مختلف به بهترین نحو برای موفقیت هندبال استفاده کند.
هندبال ایران در سال ۱۳۹۸ حدود پنج رویداد بین المللی مهم پیش رو دارد و اینکه با حضور یک چهره هندبالی، اهالی این رشته برای سرنوشت ورزش خود تصمیم می گیرند را باید به فال نیک گرفت و حمایت کرد.
البته بدون شک انتقادات سازنده و بدون حب و بغض می تواند مدیریت فدراسیون را از خطاها بازدارد و او و همکارانش را از خطر بیراهه رفتن آگاه سازد.
‘هندبال برای همه ایران’ می تواند به عنوان شعاری وزین در دستور کار رئیس جوان و سختکوش فدراسیون هندبال قرار گیرد و وفاق، همدلی و به تبع آن موفقیت را به دنبال داشته باشد.
پر واضح است که مناطق هندبال خیز و پربرخوردار میهن عزیزمان از جمله اصفهان که همواره مدیران، مربیان، داوران و بازیکنان مطرحی به ایران، آسیا و جهان معرفی کرده، باید به روند رو به رشد خود ادامه دهند و روند تقویت هندبال در سایر مناطق کشور نیز با حمایتهای فدراسیون هندبال شتاب گیرد.
در این بین انتظار از بزرگان هندبال از جمله دکتر علی محمد امیرتاش بنیانگذار و پدر هندبال ایران، علی رضا رحیمی رئیس سابق فدراسیون هندبال و نایب رئیس کنفدراسیون هندبال آسیا و سیدابوالحسن مهدوی رئیس اسبق فدراسیون و چهره برجسته و اخلاق مدار هندبال، پیشکسوتان و فعالان رسانه ای و فضای مجازی بیش از دیگراناست.
اهالی و فعالان عرصه هندبال با وسعت بخشیدن به تفکرات و رفتارهای خود، رئیس جدید و جوان این فدراسیون را در ایجاد وحدت واقعی و شور هندبالی در سراسر ایران یاری رسانند؛ پس چه زیباست اگر چشمها را بشوییم و هندبال پرحاشیه در گذشته را جور دیگر ببینیم و به آینده آن امیدوار باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در