ایرانگردی؛ ویژه نوروز_سنگ آبها جاذبه ای عجیب و زیبا در کوه بافق

ایرانگردی؛ ویژه نوروز

سنگ آبها جاذبه ای عجیب و زیبا در کوه بافق

رئیس محیط زیست بافق: سنگ آب‌های بیشه دَر از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرستان بافق است که از آن می‌توان به عنوان اعجابی حیرت انگیز در دل کویر بافق یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدجلال موسوی افزود: سنگ آبهای بیشه یکی از مفرح‌ترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری طبیعی شهرستان بافق که به شماره ۳۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: طبیعت این منطقه نیز سرشار است از عجایب رازآلودی که چشمان را برای ساعتها خیره می کند که دره بزرگ، باریک و تنگ بیشه‌در از زیبایی بسیار خاصی برخوردار است.

موسوی گفت:  با دیدن شیارهای ایجاد شده بر تخته سنگهای بزرگ که بوسیله آب ایجاد شده به قدرت آب لطیف ایمان می آورید.

رئیس محیط زیست بافق تصریح کرد: زیبایی آن زمانی دو چندان می شود و حالت سحرآمیز به خود می گیرد که باران هم باریده و سنگ آبها پر از آب شده باشد و چک چک و جاری شدن آب در عمق تنگه یا از سنگ آبی به سنگ آب دیگر واقعا تماشایی است.

وی افزود:چشمه سارهای نسبتا دایمی نیز در عمق آن وجود دارد که محل سیراب شدن بزهای کوهی و سایر حیات وحش است که در این بیشه زندگی می کنند.

رئیس محیط زیست بافق بیان داشت: در آستانه فرا رسیدن سال نو این سنگ آبهای عجیب و دیدنی مسافران نوروزی را به تماشای جلوه های طبیعی و زیبای خود دعوت می کند.

وی از همگان خواست در کنار تماشای این منطقه زیبا و منحصر به فرد در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

رضایی پور پژوهشگر محیط زیست و منابع طبیعی هک گفت: سنگ آب بیشه در منطقه«دیگ جن»بافق نیز دارای قدمتی بیش از دوازده هزار سال است.

وی افزود: دره های عمیق در سازه های آهکی شکل گرفته است که به  دوره کرتاسه زمین شناسی برمی گردد و چالاب های سنگی که در اصطلاح به آنها سنگ آب می گویند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی