ساختار یگان های پیاده، مکانیزه و راکت انداز ارتش تغییر کرد

تهران- ایرنا – فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ساختار یگان های پیاده، مکانیزه و راکت انداز این نیرو تغییر کرد.

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش هر سال اهداف خاصی را در چهارچوب ارتقای توان و آمادگی رزمی تعیین و در راستای رسیدن به آنها حرکت می کند.
وی توضیح داد: نیروی زمینی ارتش در سال ۹۷ به منظور افزایش آمادگی زرمی خود طرح تحول عمیق در نیرو را اجرا و آن را به جایگاه مطلوبی رساند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که امسال تغییراتی در ساختار تیپ ها و لشگرها ایجاد شده است، گفت: مهم ترین دستاورد این نیرو در این سال تحول عمیق در ساختار نیروی زمینی به منظور پاسخ به تهدیدات و عملیات های جدید بود.
سرتیپ حیدری از ایجاد یگان های نوین در نیروی زمینی ارتش خبرداد و افزود: امروز یگان های پیاده سنگین و تقریبا زمین گیر گذشته، چابک و تمام تیپ ها و لشگرهای ما متحرک و هجومی شده اند.
وی با یادآوری این که پیش از این نیز یگان های وانکش سریع در نیروی زمینی وجود داشتند، گفت: تیپ ها و لشگرهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش نیز سال ۹۷ تغییر ساختار پیدا کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در این سال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تیپ های متحرک و مکانیزه نیز دارای ساماندهی جدید شدند و در یگان های راکت انداز نیز تغییراتی ایجاد کردیم.
سرتیپ حیدری این تغییرات را راهبردی عنوان کرد و گفت: امروز می توانیم بگویی که نیروی زمینی ارتش به یک نیروی واکنش سریع، متحرک و هجومی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: امروز با تحول عظیمی که در ساختار و سازمان های یگان های نیروی زمینی اتفاق افتاده است، تمامی تیپ ها شامل متحرک هجومی، واکنش سریع، زرهی و مکانیزه از آمادگی کامل در برابر هر شرایطی برخوردار هستند تا هیچگونه خطری مرزهای کشور را تهدید نکند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: نیروهای تیپ ۲۵ واکنش سریع باید مثل موشک دور برد باشند تا در صورت فرمان رهبر معظم انقلاب گوش مالی محکم و سختی را به دشمنان بدهند .

**از هر زمانی آماده تریم
سرتیپ حیدری تصریح کرد: امروز از هر زمانی آماده تر هستیم و تمام تجهیزات خود را در برابر آخرین فناوری های دنیا به روز رسانی کرده ایم و چنانچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حماقتی کنند، پاسخ ما محکم و کوبنده خواهد بود.
وی با بیان این که در حال حاضر قدرت و توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بالاترین درجه قرار دارد، گفت: امروز نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران و دیگر قوای نظامی در اوج قدرت قرار دارند و با پایش و رصدی که از تهدیدات احتمالی دشمنان دارند، چنانچه دشمنان حماقتی کنند در کسری از زمان نابود خواهند شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که ارتش جمهوری اسلامی ارتشی مکتبی و اسلامی است، افزود: نیروهای ما با آموخته ها و آموزه های اسلامی در راستای دفاع از کشور آموزش می بینند و روحیه ایثار و شهادت طلبی در این عزیزان روزافزون است.
امیر حیدری خاطرنشان کرد: همه ما سرباز ولی فقیه هستیم و بدون تردید، مردم برای سامان دادن به شأن مادی و معنوی خود به رهبر شایسته نیاز دارند و سامان یافتن جامعه بستگی کامل به روابط محکم و حسنه بین مردم و رهبر دارد، در اسلام از این دو به «امام و ماموم» تعبیر می شود که یکی پیشرو و دیگری پیرو، یکی ریشه و دیگری درخت آن ریشه است و باید بین این دو، رابطه محکم برقرار باشد. ما از رهبری شایسته و با بصیرت برخورداریم که در همه امور با بصیرتی بی نظیر راهنما و هدایتگر ما هستند. پس ما نیز وظیفه سربازی برای این رهبر دلیر و فرزانه را داریم.

**تجهیزات جدید در راه هستند
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد: بخش بزرگ دستاوردهای مربوط به تجهیزات نظامی ارتش در حوزه های سیگنالی، مخابراتی و پهپادها فروردین ۱۳۹۸ رونمایی می شود.
سرتیپ اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با تولید انواع تجهیزات مورد نیاز خود اعم از تانک برهای فوق سنگین، انواع رادارها، دوربین‌هایی با برد بلند، شیلترهای مخابراتی و دیگر تجهیزات، نهضت خودکفایی را به بالاترین مرحله رسانده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در