معاون وزیر دادگستری در ابرکوه: آزادی از فقر و ترس راهکارهای اساسی توسعه هستند

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری آزادی از فقر و آزادی از ترس را راهکارهای اساسی جهت توسعه دانست.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمود حکمت نیا» در اولین جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه در سال ۹۸ ، در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان صمن بیان این مطلب، افزود: باید ظرفیت های نهفته در شهر را شناسایی و آن را به سرمایه گذاران معرفی کنیم و در سختی ها، مشکلات و بحران ها با ابتکار عمل و خلاقیت مشکلات را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: این واقعیت که ابرکوه دارای یک سابقه و پیشینه تاریخی بسیار غنی است زمانی می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد که بتوانیم از این رهگذر رفاه شهروندان را فراهم کرده و برای آنان درآمد ایجاد کنیم.

معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری ابراز کرد: برای پیشرفت شهرستان باید آن را با برند خلاقیت و پتانسیل های آن معرفی کرد نه با برند فقر، ضعف، نیازمندی و محرومیت.

وی با تأکید بر این که دارایی های فعلی باید به دارایی اقتصادی تبدیل شود، افزود: امروزه هر مسئولی باید در جایگاه و نقشی که دارد به ایفای وظایف خود پرداخته و در حوزه های غیر تخصصی ورود نکند. ضمن این که اخلاق مداری، خدمت صادقانه و سایر ملاحظات اجتماعی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه نیز رویکرد اصلی شهرستان در حوزه اقتصاد را مهار نرخ بیکاری دانست و گفت: در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال میزان ۱۸ میلیارد تومان از سهم ۴۳ میلیارد تومانی ابرکوه از تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی ، جذب و مشاغل بسیاری ایجاد شده است.

وی همچنین توسعه صنعت گردشگری، صنایع کم آبخواه و کم آلاینده و همچنین تغییر الگوی کشت و اصلاح دام را از جمله رویکردهای اساسی شهرستان در سال ۹۷ دانست و گفت: در سال جدید نیز همین روند ادامه خواهد داشت تا بتوانیم علاوه بر حفظ کشاورزی و مدیریت بحران آب، در حوزه اشتغال زایی نقشی شایسته ایفا کنیم.

فرماندار در رابطه با توسعه صنعت گردشگری شهرستان با بیان این که در نوروز امسال روزانه ۱۰ درصد در حوزه گردشگری افزایش گردشگر نسبت به روز قبل از آن داشتیم، اعلام کرد: نسبت به سال قبل ۴۸ درصد بازدیدها و ۶۲ درصد اقامت های نوروزی افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: البته در سال گذشته با توجه به حجم سرمایه و تبیلغات، بهره وری لازم را نداشتیم و امید است در دور دوم سفرهای نوروزی گردشگران بیشتری را داشته باشیم و گردشگران، ابرکوه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

فرماندار اضافه کرد: ظرفیت اسکان ابرکوه در حال عادی هزار نفر در شب بود ولی تا سه هزار نفر افزایش پیدا کرد و اکنون پاسخگوی نیازها هستیم و آمادگی لازم را برای شرایط اضطراری داریم.

وی در خصوص توسعه کشت ها و دام های نوین در ابرکوه نیز عنوان کرد: این رویکرد برای همه شهرستان است و دیگر نهادی به نام جهادکشاورزی نیاز نداریم چرا که در ابرکوه و جهاد تغییر کشت و تغییر دام باید انجام شود و ناچاریم تمام منابع را به این سمت هدایت کنیم.

کاظمی نسب با اشاره به رویکرد توسعه صنایع کم آبخواه و کم آلاینده در شهرستان نیز تصریح مرد: بعضاً گفته می شود صنعت در ابرکوه ضرورتی ندارد و دلیل اصلی هم بحث کمبود آب است ولی برای مقابله با بحران بیکاری چاره جز این نداریم که باید با سوق یافتن به سمت صنایع کم آبخواه و کم آلاینده محقق شود.

وی میزان مصرف آب در صنایع ابرکوه را با اشتغالزایی ۳۵۰۰ نفر ۶۰ لیتر در ثانیه و در بخش کشاورزی با اشتعال ۴۰ درصد جمعیت شهرستان ۶۵۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: در مقام مقایسه نمی توانیم صنایع را کنار بگذاریم چرا که بیکاری زیاد و رو به افزایش است و اکثراً نیز تحصیل کرده دانشگاهی هستند.

فرماندار ابرکوه با لحاظ رویکردهای سال ۹۸ در کنار شعار رونق تولید، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از مسائل شهرستان در این قالب قابل حل نباشد لذا مسئولین و نمایندگان مجلس باید در جای خود اقدام به رفع مشکلات کنند.

به گفته وی، متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در شهرستان وجود دارند ولی باید از پتانسیل های شهرستان برای ایجاد اشتغال با شناسایی و معرفی آنها به سرمایه گذاران،استفاده کنیم.

«رسولی» شهردار ابرکوه نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته مطالعات راهبردی شهر ابرکوه انجام شد و براساس آمایش شهر و براساس اسناد موجود، به یک گفتمان رسیدیم.

وی ابرکوه ۱۴۰۴ را ابرکوه گردشگری با زیر ساخت مناسب انسان محور و خلاق دانست و گفت: از سال گذشته تلاش های زیادی در حوزه گردشگری و تامین زیرساختها انجام شده ولی هنوز هم نواقصی داریم.

شهردار ابرکوه با بیان این که مسئله بسیار پر رنگ در شهرستان و استان و کشور بحث سرمایه انسانی و اجتماعی است در توسعه شهری است، گفت: ابرکوه می تواند یک شهر خلاق باشد و اقداماتی نیز در این رابطه انجام شده است.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در