غذاهایی که سوزش سر دل را وخیم تر می کنند

سوزش سر دل ناشی از عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است. گاهی اوقات علائم سوزش سر دل آنقدر قوی است که اکثر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می گیرند.

 سوزش سر دل می تواند ناشی از مشکلات گوارشی باشد که مقصران افزایش تولید اسید هستند. با این حال یکی دیگر از علل اصلی ابتلا به این عارضه، انتخاب های غذایی شماست. برخی از غذاها باعث به هم خوردن تعادلpHبدن و افزایش سطح اسیدیته می شوند:

گوشت قرمز: مصرف بیش از حد این نوع گوشت سطح التهاب بدن را افزایش می دهد. گوشت قرمز سطح اسیدیته بدن را بالا می برد و مشکلا هضم ایجاد می کند.

گوجه فرنگی: اگر از بیماری بازگشت اسید به مری رنج می‌ برید، بهتر است از گوجه فرنگی و محصولات آن پرهیز کنید. گوجه ‌ها سرشار از اسیدسیتریک، مالیک اسید، و آسکوربیک اسید هستند که می ‌توانند معده و مری را بیازارند. به محض مصرف این اسیدها، معده شروع به تولید اسید خیلی زیاد می ‌کند. این اسید می ‌تواند به داخل مری خزیده و سبب احساس سوزش ناخوشایندی در سینه شود. از گوجه و محصولات آن، مانند سس کچاپ، پیتزا با سس گوجه ‌فرنگی، سس پاستا و سس چیلی پرهیز کنید.

مرکبات: مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، و گریپ فروت می ‌توانند علائم رفلاکس و سوزش معده یا سر دل را تشدید کنند. بنابراین، از مصرف این میوه‌ ها چه به صورت کامل و چه به صورت آب ‌میوه خودداری کنید. مرکبات اسید فراوانی دارند و برای مجرای گوارشی آزاردهنده هستند. اسیدیته‌ بالای مرکبات سبب شل شدن اسفنکتر مری و تشدید علائم می‌ شود، به ویژه وقتی که با معده‌ خالی مصرف شوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی