معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد: مسافران نوروزی اموال خود را داخل خودرو قرار ندهند

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: برای پیشگیری از سرقت و ناکامی سارقان ، مسافران و میهمانان نوروزی از جا گذاشتن اموال و اسناد با ارزش در داخل خودرو خود پرهیز کنند.

سرهنگ محمدرضا مزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس در طول سال به خصوص تعطیلات نوروزی ماموریت های خود را در حفظ جان ، مال و ارتقای امنیت اجتماعی انجام می دهد ولی همکاری مردم در این ارتباط نیاز است.
وی ادامه داد: در تمام مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان ها، ایستگاه های نوروزی پلیس برای ارائه خدمات فرهنگی، احتماعی و مشاوره مسافران مستقر و فعالیت دارد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد تصریح کرد: در این ایستگاه ها نسبت به توزیع نقشه راهنما، معرفی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی و هشدار و راهنمایی مسافران اقدام می شود.
مزیدی از مردم و مسافران نوروزی خواست در صورت وجود هرگونه مشکل مورد را در اسرع وقت برای رسیدگی و اقدام مناسب با پلیس ۱۱۰ در جریان قرار دهند.
استان یزد بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ با یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد ازلحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل