مدیرکل راه آهن : سفر با قطار از یزد به مشهد همه روزه شد

سید مصطفی داوودی روز جمعه در تشریح عملکرد مسافری منطقه یزد در پیک سفرهای نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطار یزد ـ مشهد با اضافه شدن یک رام قطار (چهار تخته) با ظرفیت ۴۵۰ نفر در راستای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران استان‌های یزد و خراسان رضوی همه‌ روزه شد.
وی تعداد مسافران جابه‌جاشده سال ۹۷ را یک‌میلیون و ۱۸۷ هزار و ۱۰۶ نفر ذکر کرد این عدد در مقایسه با سال گذشته ۵٫۲ درصد رشد نشان می‌دهد و در نفر کیلومتر جابه‌جاشده هم ۶۸۱ میلیون و ۴۳۵ هزار بود که ۴٫۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ داشته است.
مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه عمده سهم مسافری منطقه در مسیر یزد – تهران و بالعکس با ۶۴٫۴ درصد از کل مسافر جابه‌جاشده است، اضافه کرد : یک رام قطار مسافری در مسیر تهران – یزد – بندرعباس و بالعکس اضافه شد که سهمیه این اداره کل در مسیر یادشده را ۶۰ نفر افزایش می‌دهد.
داوودی با اشاره به آمادگی منطقه یزد در اوج سفرهای نوروزی از برقراری کشیک از ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین، سرکشی از واحدهای کشیک ، نظافت ویژه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و استقبال شایسته از مسافران خبر داد.
وی بابیان اینکه راه‌آهن منطقه یزد در تمام سطوح اداری و در تمامی ایستگاه‌های مسافری ، در ایام نوروزی آماده است ، خاطرنشان کرد: سیر و حرکت روزانه ۲۰ رام قطار عبوری و هشت رام قطار مبدأ – مقصد یزد در این اداره کل مدیریت می‌شود.
در ایام نوروز با همکاری آستان قدس رضوی در ایستگاه یزد ، محلی برای استقبال از مسافران یزد – مشهد و بالعکس در نظر گرفته شد و با چراغانی کردن گیت عبوری و آینه و قرآن ، مسافران مشهد الرضا (ع) موردتکریم قرار می‌گیرند.
در سال ۱۳۹۷ ، ۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها از طریق خطوط ریلی در استان یزد جابه‌جاشده است.
باوجودی که حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در این استان قرار دارد ، بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
راه‌آهن یزد به دلیل انطباق مرکز ثقل راه‌آهن بر مرکز جغرافیایی کشور ، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی ایران است، طوری که در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.
هم‌اکنون ۴۲ ایستگاه زیر نظر اداره کل راه‌آهن منطقه یزد قرار دارد و مهم‌ترین ایستگاه‌های استان شامل نائین، میبد، اردکان، یزد و بافق است.
یزد با یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین منطقه معدنی ایران است.
این استان نقش مؤثری در برقراری ارتباط کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب کشور ایفا می‌کند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در