رئیس کمیته اطلاع‌رسانی:۱۹۲ فقره تصادف در یزد رخ داد

علی صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به زخمی ها اظهار داشت: در این مدت یک ‌میلیون و ۷۳۱ هزار و ۶۰۲ نفر شب مسافران نوروزی در استان اقامت کردند.
وی افزود: اسکان مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۰۷ هزار و ۷۰۰ نفر بود، ۱٫۲۲ برابر رشد دارد .
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد اسکان مسافر در ۱۳ فروردین را ۷۷ هزار و ۹۴۲ نفر ذکر کرد که این تعداد در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل ۲ نفر کمتر بود.
صالحی با بیان اینکه گردشگران و مسافران در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی اسکان داده شدند، یادآور شد: برای نوروز ۹۸ در استان ۵۷۹ تخت در مهمان‌پذیرها، ۹۰ تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویر نوردی و ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌ بینی‌ شد.
وی ادامه داد : زمینه اسکان روزانه ۱۱۵ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان روزانه تا ۱۳۰ هزار نفر نیز وجود دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد مهریز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازه‌ای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام