طرح بازآفرینی شهری با هدف امید به توسعه و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در حال انجام است

شهردار بافق گفت: باز آفرینی شهری، امید به توسعه شهری و بهبود زیست پذیری را افزایش داده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سید علی نوروززاده در تبیین بافت هدف افزود: بافت های هدف و بازآفرینی شهری شامل محدوده ای از محلات هستند که به علل مختلف نیازمند توجه بیشتر و راهکارهای عمدتا کوتاه مدت و میان مدت برای همگام نمودن رشد و توسعه آنان با سایر نقاط شهر می باشد.
وی با بیان اینکه بافت های هدف قریب به ۳۵ درصد از جمعیت شهری را در خود جاي داده است گفت: در عين حال این بافت ها از ظرفيت و قابليت هاي نهفته بسياري براي توسعه آینده شهر برخوردار است.
شهردار بافق اضافه کرد: پرداختن به بافت هاي ناکارآمد شهری و برنامه ريزي براي آنها مستلزم برنامه ريزي دقيق، جامع و واقع گرايانه است.
نوروززاده تصریح کرد: در اين راستا با رويکرد بازآفريني شهري گامي موثر در بهسازی معابر اعم از سواره رو و پیاده روها و نیز پارک ها و فضای سبز، فضا های ورزشی و تفریحی و مرمت ابنیه تاریخی که از اولویت های شهرداری در سطح شهر از جمله محلات هدف و باز افرینی شهری می باشد، برداشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری بیش از ۱۸۰ هزار متر مربع از معابر آسفالتی شهری که بر اثر فرسایش یا عملیات اجرایی شرکت های خدمات رسان در این محدوده ها آسیب دیده و دچار تخریب شده بود روکش اسفالت شده است.
شهردار بافق هزینه اجرای پروژه روکش آسفالت معابر در این محدوده را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ فقط در محدوده بافت هدف و در اجرای اهداف باز آفرینی هزینه و پرداخت شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”