فشار خون، شایع ترین بیماری در شهرستان بافق

جلسه پیامگزاران سلامت در روز یکشنبه ۱۹/۱۲/۹۷ در محل فرمانداری برگزار شد. خبرنگار افق کویر در حاشیه این جلسه گفتگویی با مسعود دانشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان انجام داد:

افق کویر هدف از برگزاری جلسه پیامگزاران سلامت چیست؟
۴۵ پیام گزار سلامت با هدف ارتقای برنامه‌های بهداشت و درمان در این شهرستان فعالیت دارند پیامگزاران رابط بین اداره مربوطه با شبکه بهداشت و درمان هستند. با توجه به اینک در هر اداره یک شورا ارتقا سلامت باید ایجاد شود پیامگذار سلامت در آن شورا حضور دارد و با نوشتن برنامه عملیاتی و اجرا و پایش برنامه عملیاتی پیامگذار سلامت کمک خواهد کرد و اگر مشکلی هم در رابطه برنامه های ارتقا سلامت وجود داشته باشد یا اگر نیاز به بحث آموزش و سایر خدمات داشته باشد.شبکه بهداشت و درمان برای اداره ها انجام دهد.
وزارت بهداشت با تمام امکانات در این زمینه ۲۵ درصد حمایت می کند و ۴۰ درصد ادارات و سازمان ها و ما بقی مردم باید کمک نمایند.

افق کویر شایع ترین بیماری در شهرستان بافق چیست؟
با توجه به اینکه بیماری های واگیر در در حال افزایش است در حال حاضر ۲۰ درصد افراد دیابت ، ۲۵ درصد فشار خون ، ۲۵ تا ۳۰ درصد چربی خون و بین ۱۸ تا ۲۰ درصد دخانیات و خانم ها ۶ درصد هستند. ۴۰ درصد مرگ و میر به علت بیماری قلبی عروقی ، سرطان ۱۳ درصد، ترافیکی ۱۳ درصد است و این آمار نشان می دهد که باید بیماری های غیر واگیر را کنترل کرد و باید از سایر ادارات و سازمان ها و مردم کمک گرفت.
شایع ترین بیماری غیر واگیر در شهرستان بافق در مرحله اول فشار خون و سپس چربی خون و دیابت است./حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام