۶ فایده ای که نوشتن خاطرات روزانه برایمان دارد

وقتی بخش‌هایی از زندگیتان را در مقایسه با قسمت‌های دیگر نگاه می‌کنید (و نگاهی کلی به آن می‌اندازید)، مطمئناً الگوها و انتخاب‌هایی را می‌بینید که موجب تسهیل یا محدود کردن رشد و پیشرفت شما یا اعضای خانواده‌تان شده است.

وقتی داستان زندگیتان را می‌نویسید، به طرق مختلف از آن فایده خواهید برد. این فواید می‌توانند خود انگیزه‌ای برای نوشتن باشند.

 

۱ – ثبتی از وقایع و داستان‌های خانوادگی و شخصی خودتان خواهید داشت

این ثبت‌ها می‌تواند به یک تاریخچه همیشگی تبدیل شود که نسل به نسل در خانواده‌تان بچرخد. اینگونه می‌توانید راضی باشید که مسئولیت حفظ گذشته خانوادگی را به انجام رسانده‌اید. فرزندان و نوه‌هایتان هم بابت این تاریخچه از شما متشکر خواهند بود.

۲ – از حس رضایت ناشی از زیبا تعریف شدن داستان‌هایتان لذت خواهید برد

تعریف کردن داستان برای خیلی‌ها توام با رضایت خاطر است، حتی اگر این احساس را قبلاً تجربه نکرده باشید، مطمئناً در جشن گرفتن برای تجربیات زندگیتان از طریق تعریف این داستان‌ها آن را احساس خواهید کرد.

۳ – نسبت به خودتان و خانواده‌تان بینش بهتری پیدا می‌کنید

وقتی بخش‌هایی از زندگیتان را در مقایسه با قسمت‌های دیگر نگاه می‌کنید (و نگاهی کلی به آن می‌اندازید)، مطمئناً الگوها و انتخاب‌هایی را می‌بینید که موجب تسهیل یا محدود کردن رشد و پیشرفت شما یا اعضای خانواده‌تان شده است. این می‌تواند درک قبلی شما نسبت به زندگی خودتان و خانواده‌تان را به چالش بکشد. به جای اینکه همچنان اصرار داشته باشید که همه چیز همانطوری است که هست، الان می‌توانید قدردان کمک‌هایی باشید که دریافت می‌کنید و مشکلات گذشته را دیگر سرنوشت خود ندیده و به چشم نشانه‌هایی بینید از حرکت‌های شخصی و خانوادگی حل‌نشده.

۴ – درک بیشتر و بهتری درمورد خانواده همسرتان پیدا می کنید

فشارهایی که بر شما و فرزندانتان وارد می‌شود می‌تواند از الگوهای رفتاری در خانواده همسرتان ریشه بگیرد. نوشتن خاطرات زندگی می‌تواند وسیله‌ای برای شروع و ایجاد اولین قدم‌های تسهیل برطرف کردن این فشارها باشد. کشف کردن و حرف زدن درمورد گذشته با حفظ اعتماد و احترام می‌تواند التیام‌بخش باشد.

۵ – نوشتن خاطرات زندگی اتحاد خانواده را با شروع مبادلات بین‌ فردی تقویت می‌کند

حرف زدن‌ها و بحث‌های بین شما و فرزندانتان درمورد نوشته‌های شما می‌تواند راهی برای انتقال حرف‌هایتان باشد. می‌توانید جلساتی را در خانواده ترتیب دهید که به خواندن و حرف زدن به این نوشته‌ها بپردازید.

۶ – خاطره‌نویسی معمولاً موجب رشد فردی می‌شود

زیرا نویسنده‌ها با بینشی که از طریق نوشته‌هایشان به دست می‌آورند، احساس قدرت بیشتری می‌کنند. این تجربه شما را رهاتر و آزادتر خواهد کرد.

 

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در