هشت میلیون متر مکعب آب در سدهای خاکی بافق ذخیره شد

کمال کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گنجایش سدهای خاکی شهرستان بافق ۱۰ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۸۰ درصد آن آب گیری شده است.
وی بندهای خاکی شهرستان بافق را در دشت های حسن آباد ، صادق آباد، قطرم،شادکام ، کوشک و سبزدشت اعلام کرد و افزود: این حجم آب در بندهای خاکی فوق ذخیره سازی شده که باعث تغذیه سفره های زیرزمینی می شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق با بیان اینکه چهار طرح بزرگ بند خاکی در دشت قطرم اجرا و تکمیل شده است از اجرای سیل بندهای خاکی جدید در این منطقه به منظور کنترل رودخانه های فصلی ،افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد.
وی تصریح کرد: چهار بند خاکی دشت قطرم و شادکام که از سال ۷۶ احداث شده برای سیل های بازگشتی برای دوره ۵۰ تا ۱۰۰ساله پیش بینی شده است.
این مسئول گفت: همچنین پخش سیلاب زیر دست رودخانه شادکام با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی در حال احداث است.
رئیس منابع طبیعی و امور آبخیزداری شهرستان بافق افزود: آب های جمع شده در سیلاب های این منطقه به رودخانه شور بافق ریخته می شود و هیچ گونه آبی وارد شهر نخواهد شد.
بارندگی اخیر بافق هیچگونه خسارت مالی و جانی در پی نداشت و با همت همه دستگاههای امدادی خدمت رسان و همکاری مردم دفع شد.
دشت قطرم و شادکام در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر بافق واقع شده است.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل