هشت ميليون متر مکعب آب در سدهاي خاکي بافق ذخيره شد

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري بافق گفت: با بارندگي هاي اخير هشت ميليون متر مکعب آب در ۹ سد خاکي اين شهرستان ذخيره شد.

به گزارش پایگاه خبری افق کویر به نقل از پایگاه خبری  آفتاب بافق؛ کمال کريمي صبح امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: گنجايش سدهاي خاکي شهرستان بافق ۱۰ ميليون متر مکعب است که تاکنون ۸۰ درصد آن آب گيري شده است.

وي بندهاي خاکي شهرستان بافق را در دشت هاي حسن آباد ، صادق آباد، قطرم،شادکام ، کوشک و سبزدشت اعلام کرد و افزود: اين حجم آب در بندهاي خاکي فوق ذخيره سازي شده که باعث تغذيه سفره هاي زيرزميني مي شود.

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق با بيان اينکه چهار طرح بزرگ بند خاکي در دشت قطرم اجرا و تکميل شده است از اجراي سيل بندهاي خاکي جديد در اين منطقه به منظور کنترل رودخانه هاي فصلي ،افزايش پوشش گياهي و جلوگيري از فرسايش خاک خبر داد.

وي تصريح کرد: چهار بند خاکي دشت قطرم و شادکام که از سال ۷۶ احداث شده براي سيل هاي بازگشتي براي دوره ۵۰ تا ۱۰۰ساله پيش بيني شده است.

اين مسئول گفت: همچنين پخش سيلاب زير دست رودخانه شادکام با اعتبار يک ميليارد و ۳۰۰ميليون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملي در حال احداث است.

رئيس منابع طبيعي و امور آبخيزداري شهرستان بافق افزود: آب هاي جمع شده در سيلاب هاي اين منطقه به رودخانه شور بافق ريخته مي شود و هيچ گونه آبي وارد شهر نخواهد شد.

بارندگي اخير بافق هيچگونه خسارت مالي و جاني در پي نداشت و با همت همه دستگاههاي امدادي خدمت رسان و همکاري مردم دفع شد.

منبع: ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در