وارد این مبحث که معدن های چاه گز و سه چاهون متعلق به کجاست؟ نمی شوم!

با توجه به اینکه ابهاماتی در رابطه با نقاط الحاقی به بافق صورت گرفته بودخبرنگار افق کویر گفتگویی با “داوود پورامینی” بخشدار بافق و “حسین زینلی” بخشدار بهاباد انجام داد.
داوود پور امینی، بخشدار بافق پیرامون ۳۵ نقطه الحاقی گفت: روستاهای پرک، سنجدک، بوئی آباد، جزء ۳۵ نقطه الحاقی به بافق نیست و جزء نقاط منتقل شده به بهاباد است.
وی در پاسخ به این سوال که معدن “چاه گز” و “سه چاهون” در محدوده چه شهری است گفت: چاه گز یک نقطه نیست و مجموعه ای از آنومالی ها است، آن چیزی که از روی نقشه ها مستند است در حوزه بافق قرار دارد و شهرستان بهاباد اگر ابهاماتی دارد می تواند گفتگو نماید، معدن چاه گز و سه چاهون در حوزه بافق قرار دارد.
حسین زینلی، بخشدار بهاباد گفت: روستای سنجدک، زارکوییه، پرک، بوئی آباد و زریگان از دیرباز متعلق به بهاباد بوده است زینلی، بخشدار بهاباد تاکید کرد این روستاها همیشه و از دویست سال پیش نیز متعلق به بهاباد بوده است و در مقوله ۳۵ پارچه آبادی که اخیرا به بافق ملحق شده نمی گنجد.
بخشدار بهاباد در ادامه گفت: وارد این مبحث که معدن های چاه گز و سه چاهون متعلق به کجاست نمی شوم، مصوب هیئت دولت هرچه که باشد همان است.
شایان ذکر است در مصوبه هیأت وزیران، به شماره نامه ۱۲۸۴۴۰۸/ت/۱۷۲۴۷ک مورخ۲۰/۱۲/۷۵ ۱۳
که در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۷۵ به امضای مرحوم حسن حبیبی رسیده، روستاهای فوق بخشی از دهستان کوشک بافق بوده که به بخش دهستان جلگه بهاباد ملحق گردیده است؛ بدین شرح:
بسمه تعالی
وزارت کشور
اکثریت وزرای عضو کمیسیون سیاسی-دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ ۱۸/۰۹/۱۳۷۵ با توجه به اختیار تفویضی هیأت وزیران ( موضوع تصویبنامه شماره ۹۳۸۰۸/ ت۹۰۷ مورخ ۲۴/۱۰/۶۸) بنا به پیشنهاد شماره ۷۳۸۰/۲۲/۴/۱ مورخ ۱۵/۷/۷۵ وزارت کشور و باستناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری- مصوب ۱۳۶۲- و در اجرای ماده (۱۹) آیین نامه اجرایی آن تصویب نمودند:
اصلاحات تقسیساتی زیر در استان یزد انجام شود:
روستاها، مزارع و مکان های زیر از دهستان کوشک در بخش مرکزی شهرستان بافق منتزع شده و به دهستان جلگه در بخش بهاباد همان شهرستان ملحق شوند.
آب انبار جنگلبانی، آغل محمدعلی علی پور، معدن چاه گز- آب انبار جهاد- معدن زریگان- زریگان- سنجدآب- حسن بیگی- خلیل آباد- میشروئیه بزرگ- چشمه بویی آباد- بویی آباد- پرک- ده غلام- عباس آباد- علی آباد- اسفنگ- رضویه- مارزین- ا… آباد- پرکوشک- باغ بالا- ندن سفلی- زردآباد- شمال آباد- سنجدک- ده کبیر- بیدرو- ده طوطی- ده امان آباد- ندن علیا- ازینگوئیه- درند سفلی- درندعلیا- کاشکوئیه- خارنگ- کهوئیه- بیدرو سفلی- بیدرو علیا- زارکوئیه- مزرعه حسن محمد حسن- (؟) – دهنو عبدا…- خارنگان و حسین آباد.
این تصویب نامه در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۷۵ به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

 

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام