نوجوانان و نگرانی های آنان با بسته بودن درب پارک محله

محله ها،یکی از شاخصه های شهرنشینی محسوب می گردند که دستیابی به شهر پایدار بدون توجه به آنها ممکن نیست. “پارک محله ای” یکی از اجزاء محله است که با کارکردهای مختلفش، به عنوان یک فضای عمومی فراغتی و اجتماعی، می تواند شاخص های پایدار محله را تقویت نماید. پارک محله، پشت کوچه مسجد امام حسین (ع) واقع در بلوارمهدیه بافق؛ مدتی است که تبدیل به زمین چمن مصنوعی شده است؛ جمعه مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری، ساعت ۹ شب گزارشگر ما سری به این محل زد و از برخی جوانان و نوجوانان پیرامون بسته بودن درب این زمین ورزشی پرس و جویی نمود.
“ابوالفضل قاسمیان” گفت: کلاس هفتم هستم و حدود ۳ الی ۴ سال است که ورزش می کنم، در ماه مبارک رمضان، این مکان تعطیل شده و سانسی نمودند، دیوار کشیدند و هزینه دریافت می کنند.
وی افزود: ما خواستاریم هرچه زودتر این مکان را به ما بازگردانند؛ ما می خواهیم مثل گذشته بازی کنیم!
“حسن کارگران” نوجوان ۱۲ ساله ای که کلاس چهارم درس می خواند گفت: ۲ سال است که این مکان به چمن مصنوعی تبدیل شده است و ۲ماه می باشد که دیگر اجازه بازی به ما نمی دهند!
نوجوان بافقی دیگر ادامه داد: : این مکان قبل از دیوار کشیدن خاکی بود و ما بازی می کردیم؛ قبلا بهتر بود سانسی نبود و رایگان بود! حالا سانسی ۱۵۰ تومان پول می گیرند؛ فکر می کنم ۳هفته ای۱۵۰ هزار تومان باشد.
جوان دیگری که ۲۱ سال سن دارد و در میان نوجوانان بود؛ بیان داشت: من در یک صافکاری کار می کنم و علاقه به ورزش دارم؛ نباید این مکان را از ما بگیرند چون بچه‌‍ها ناخودآگاه سر از پاتوق درمی آورند.
در ادامه با “پناهی” معاون امور فرهنگی شهرداری بافق، جویای این موضوع گردیدیم که وی در این باره گفت: این پارک محله ای، به باشگاه ایرانیان واگذار شده است و این موضوع را مورد بررسی قرار می دهم.
“محمد قاسمی”، رییس خدمات شهری شهرداری بافق هم در این باره اضافه کرد: بنابر طوماری که همسایگان این پارک(مکان ورزشی) نوشته و ارسال کرده اند؛ همگی از سر و صدای بچه ها در وقت و نیم وقت گلایه مند بودند.
شهرداری هم تصمیم گرفت به این وضع سر و سامانی بدهد و هم اکنون این پارک جهت نگهداری در اختیار باشگاه ایرانیان است. آنها متعهد شدند طی سانس های مختلف، این فضا را بصورت رایگان در اختیار افراد بگذارند.
وی افزود: هرگونه نظر و پیشنهادی جهت انجام بهتر خدمات را از سوی شهروندان می‌شنویم و به کار خواهیم بست.

محمدحسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام