حمایت از مردم و قشر آسیب پذیر نیاز اساسی است

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق مراسم آیین تجلیل از زحمات و تلاش های حجت الاسلام سید سعید شاهدی و معارفه سجاد اعتباری به عنوان رئیس دادگستری با حضور حبیبی رئیس کل دادگستری استان، شمس دادستان استان،امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان بافق در محل سالن شیخ محمد تقی بافقی در فرمانداری برگزار گردید؛ در ضمن چمران بهارلوئی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق انتخاب شد.
زاده رحمانی فرماندار بافق در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و سایر معاونین و تبریک روز ملی شوراها با بیان اینکه بافق ۲۰۵ کارگاه اقتصادی دارد که بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند،افزود: بیش از ۵۰ درصد معادنی که در فلات مرکزی ایران است در بافق وجود دارد و این شهرستان محور دوم گردشگری در استان است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۷ نفر اشتغال در شهرستان براساس نامه نگاری به اداره تامین اجتماعی ایجاد شده است، اظهار داشت: اما آسیبی که در شهرهای صنعتی چون میبد و اردکان است در بافق نیز گریبان گیر است و آن مهاجرت کارگران فاقد سواد و مهارت است که بر فرهنگ بکر و بافت اجتماعی منطقه تاثیر گذاشته است و با هماهنگی دادستان شهرستان اقداماتی برای کنترل مهاجرت و ایجاد صنایع برای استفاده از قشر فرهیخته انجام گرفته است.
بافق، قطب تولیدی استان
زاده رحمانی امیدوار شد در سال ۹۸ که از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید نامگذاری شده است بتوانیم در بافق که قطب تولیدی استان است،نه تنها در بخش معدن که در عرصه کشاورزی عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم تا همچنان آرامش و آسایش مردم برقرار باشد.
سپس شاهدی رئیس سابق دادگستری شهرستان بافق در سخنانی کوتاه بیان کرد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به مردم شهرستان بافق را به اینجانب عنایت کرد و اکنون در ادامه مسیر به عنوان رئیس شعبه حقوقی در یزد مشغول خدمت خواهم بود.
وی افزود: علیرغم سخت و سنگین بودن مسئولیت اما تلاش کردم در سمت خود به مردم خدمت کنم تا به خوبی اوضاع رسیدگی و حل شود.
شاهدی، دادگستری شهرستان بافق را مجموعه ارزشمندی دانست و یادآور شد: بحمدا… نیروهای توانمندی به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی منصوب شده اند.
در ادامه امام جمعه بافق ضمن خیرمقدم به رئیس دادگستری استان و هیئت همراه اظهار داشت: خوشحالیم که سکان قوه قضاییه در اختیار شخصیتی توانمند به لحاظ جسمی و علمی است که می تواند در این مقطع حساس گام های موثری را در راستای رانت خواری ها بردارد.
وی با اشاره به هماهنگی بسیار خوبی که در مجموعه شهرستان بافق وجود داشته و دارد،تصریح کرد: اداره کردن شهرستانی با ۱۵ هزار کارگر آن هم در معادن گوناگون با حقوق های متفاوت امری بسیار دشوار است، اما با وفاق و دوستی و همدلی که بین مجموعه ها وجود دارد توانستیم مقابل هر حرکتی به نفع نظام و انقلاب گام های موثری را برداریم.
آیت ا… سلیمانی اظهار امیدواری کرد در سال جدید که به نام رونق تولید است گام های موثری در عرصه تولید و امنیت شهر برداشته شود.
وی از خدمات حجت الاسلام شاهدی رئیس سابق دادگستری شهرستان بافق تقدیر کرد و گفت: در دوران تصدی ایشان هیچگونه نارضایتی از قوه قضاییه و دادگستری شهرستان بافق به من اعلام نشده است.
امام جمعه بافق افزود: دادستان سابق که اکنون به عنوان رئیس جدید دادگستری منصوب شده است جوانی پرتلاش و قاطع است و بدون شک کارهای خوبی را می تواند در این منطقه انجام دهد.
سپس اعتباری رئیس جدید دادگستری شهرستان بافق با بیان اینکه برنامه من پیشگیری از جرائم بوده تا پرونده ای به دادگستری ارجاع داده نشود و پیش از آن مسائل حل شود،اضافه کرد: به ویژه در بافق که شهری معدنی و مهاجرپذیر است و مسائلی را به دنبال دارد، تلاش کردم با اقداماتی چون نصب دوربین و برگزاری جلسات با شوراها و دهیارها مسائل و مشکلات را حل نمایم.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت حدود ۱۱ هزار پرونده به دادگستری آمده که رسیدگی و اجرا شده است. در رسیدگی به پرونده های دادگستری باید دقت داشت و تلاش می کنم در کنار آن سرعت کار را نیز بالا برده و به کرامت انسانی افراد نیز توجه خواهم داشت.
در ادامه شمس دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان اینکه امروز هجمه های مختلف از چهار سوی کشور به ما وارد می شود و تحت فشار بی سابقه ای قرار گرفته ایم،گفت: اما به برکت نعمت ولایت در جامعه و ایثار مردم و وجود مسئولین خدوم و دلسوز این وضعیت مدیریت می شود و امیدواریم با موفقیت از این شرایط دشوار عبور کنیم.

حمایت از مردم و قشر آسیب پذیر نیاز اساسی است
وی تصریح کرد: امروز کمک مسئولین به مردم جهادی بزرگ را می طلبد، حمایت از مردم و قشر آسیب پذیر نیاز اساسی است و این تکلیفی بر دوش همه مسئولان است تا در راستای فرامین مقام معظم رهبری و ارشادات ایشان کاری کنیم تا خروجی آن حل مشکلات مردم باشد.
شمس با بیان اینکه دستگاه قضا با جدیت، سرعت و تلاش هر چه تمام در راستای حل مشکلات عمل خواهد کرد،اظهار داشت: در وظایف ذاتی دستگاه قضا رسیدگی به مشکلات،پرونده ها و صدور حکم و اجرای آن،نظارت بر قوانین،پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه و حفظ انفال گنجانده شده است.
وی آرزوی موفقیت برای رئیس دادگستری و دادستان عمومی شهرستان بافق کرد و امیدوار شد در سمت های جدید بتوانند باری را از دوش مردم بردارند و ضمن پیشگیری از وقوع جرم و همکاری با مسئولین اجرایی،ضمن حفظ استقلال دستگاه قضایی و استقلال جایگاه دادستانی با مشورت مسئولین شهرستان به موفقیت در عملکرد خود دست یابند.
در ادامه فرماندار بافق طی درخواستی از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بافق بیان کرد: برخی معادن در شهرستان بافق وجود دارد که تنها دردسری برای بافق و مسئولین هستند و حتی از حقوق اولیه کارکنان خود استنکاف می کنند و از مسئولان دادگستری خواهان ورود به این موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه در بحث منازل سازمانی دادگستری به قول خود عمل کرده ایم،افزود: پلیس تخصصی سه گانه را در اداره آگاهی،پلیس امنیت ایجاد و خوشبختانه یکی دیگر از ادارت تخصصی ساخته و آماده افتتاح است و ان شاءا… انجمن حمایت از زندانیان را نیز رونق خواهیم داد.
زاده رحمانی با اعلام آمادگی برای کمک به ۲ اداره پزشکی قانونی تا نیروی خانم به این مجموعه اضافه شود و نیز اداره زندان ها و اقدامات تامینی که در این زمینه زمینی تخصیص داده شد و اعلام برای کمک برای ساخت ساختمان آن شده،گفت: اما هیچگونه حرکتی از سوی این ادارت انجام نگرفت.
حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران
سپس حبیبی رئیس کل دادگستری استان ،بافق را یک قطب معدنی و کارگری عنوان کرد که نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور مطرح است و تاکید کرد: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن به ما تحمیل کرده این شهر می تواند در جهت رونق تولید نقش موثری را با همت کارگران که در معادن مشغول کار هستند ،ایفا کند. بدون شک تلاش کارگران مورد توجه مسئولین است.
وی افزود: باید در کنار آن از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت کرد تا هر کجا مانعی است با کمک یکدیگر برطرف کنیم.
حبیبی بافق را مهد شخصیت های بزرگ و چهره شناخته شده برای همه حوزه های علمیه عالم مجاهد مرحوم آیت ا… شیخ محمد تقی بافقی دانست و بیان کرد: مرحوم شیخ محمد تقی بافقی مرد بزرگی است که خصوصیات بسیاری دارد که نه تنها برای مردم بافق بلکه برای همه در سطح کشور میتواند فراتر از سایر خصوصیات الگو باشد. شاخص ترین صفت ایشان اصرار به امر به معروف و نهی از منکر در زمان حکومت شاهنشاهی بوده است.
وی موضوع توجه به امنیت مردم را مورد تاکید مسئولان عنوان کرد و گفت: بستر لازم همه فعالیت ها و توسعه ها وجود امنیت و آرامش است که اگر این مهم نباشد هرگز سرمایه گذاری ها در هیچ زمینه ای به نتیجه نخواهد رسید.
رئیس کل دادگستری استان بافق تاکید کرد: همه باید همگام در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم ،الحمدا… مشکل خاص امنیتی و جرایم سنگین در بافق و استان نداریم، البته برخی مفاسد مالی رخ می دهد که ما این اطمینان را می دهیم دستگاه قضایی با همکاری دستگاه امنیتی به شکلی کامل آنان را رصد می کند و با هر کدام از آنان برخورد می شود.
وی در خصوص بافق و مسئله کارگری یادآور شد: دشمن بدنبال بر هم زدن نظم و امنیت است و یکی از صنوفی که روی آن کار می کند، صنف کارگری است تا آنان را تحریک کند و باید به این موضوع توجه داشت که اگر جایی حق و حقوقی از کارگران اجحاف می شود،مسئولان قضایی باید پیگیری کنند.
کارگران برای رفع مشکلات از مسیر قانونی پیگیر شوند
حبیبی پیرامون قانون کار که تصویب آن به جهت حمایت از حقوق این قشر بوده است،بیان کرد: اگر کارگران با مشکلی برخورد کردند از مسیر قانونی به دستگاه قضایی مراجعه کنند تا رسیدگی شود و فریب دشمن و برخی افراد که هدف بر هم زدن آرامش و امنیت را دارند، نخورند.
وی اظهار کرد: پشت صحنه اعتصابات و تحریک ها افرادی هستند که بدنبال رسیدن به اهداف و منافع خود هستند و در این بین کارگران را پلی برای رسیدن به مقصود خود می کنند.
سپس چمران بهارلویی دادستان جدید دادگستری شهرستان بافق در سخنانی کوتاه امیدوار شد با همکاری مسئولین شاهد کاهش ورودی پرونده ها باشیم و در راستای احقاق حق و امور مربوطه انجام وظیفه کنم.
وی گفت: قاضی واقعی خداست و این مسندی که عهده دار شدم بسیار حساس است.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»