با این ۵ خوراکی خوشمزه صورتتان را مثل آینه صاف کنید

موادغذایی مقوی وجود دارد که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد به از بین بردن چین و چروک پوست صورت کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایجاد چین و چروک روی پوست صورت مشکلی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افراد برای از بین بردن چین و چروک پوست گاهی از روش‌های خطرناک همچون تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، فارغ از آنکه به کمک برخی مواد غذایی مقوی می‌توان به صورت کاملا طبیعی چین و چروک‌های صورت را از بین برد.

در این موادغذایی، ویتامین‌ها و کلاژن‌هایی به کار رفته است که می‌توانند به شفاف شدن پوست کمک کنند و مانع از شل شدن پوست صورت شوند.

گوجه
در گوجه آنتی اکسیدان و ویتامین C به کار رفته است که سبب سفت شدن پوست صورت می‌شوند، همچنین مواد معدنی وجود در گوجه فرنگی پوست صورت را از مضرات اشعه ماورا بنفش در امان نگه می‌دارد؛ پس از ۶ هفته خوردن گوجه می‌توان اثرات مثبت پوست صورت را مشاهده کرد.

خانواده توت‌ها
توت‌ها اعم از توت سیاه، توت سفید، توت فرنگی و بلوبری به شفافیت پوست و بهبود عوارض آن کمک می‌کند؛ در توت‌ها مواد معدنی به کار رفته است که از پوست صورت محافظت می‌کنند، همچنین به دلیل آنکه حجم زیادی از این میوه‌ها را آب تشکیل داده است، می‌توانند رژیم غذایی مناسبی برای پوست و بدن باشند.

چای سبز
برای آنکه پوستی جوان و عاری از هرگونه چین و چروک داشته باشید، باید از چای سبز که ضدسرطان است و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد، استفاده کرد؛ نوشیدن این چای به بهبود عملکرد سلول‌های پوست صورت کمک بسیاری می‌کند.

ماهی
ماهی سرشار از مواد غذایی مناسب و معدنی است؛ در این ماده غذایی حجم زیادی از امگا ۳ و اسید‌های چرب مفید به کار رفته است؛ با خوردن ماهی می‌توان سلامت پوست صورت را تضمین کرد.

عسل
در انواع ماسک‌های مفید برای صورت عسل به عنوان ماده اولیه به کار می‌رود و این ماده شیرین یکی از اجزای تشکیل دهنده تمام دارو‌های پوستی است؛ در این ماده غذایی آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد و به سفت شدن پوست صورت و جلوگیری از چین و چروک در آن کمک زیادی می‌کند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در