به جای چیپس، این میوه را بخورید

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مهر،  براساس یافته جدید محققان میوه‌های غنی از پتاسیم و کاهش میزان مصرف نمک در غذاهایی چون چیپس می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که میزان جذب پتاسیم در بدن آنها بالا است تا ۲۴ درصد با کاهش خطر حمله قلبی رو به رو هستند اما تحقیقات پیشین نشان می داد که پتاسیم ممکن است به سالخوردگان صدمه بزند و کلیه های آنها از توانایی کافی برای از بین بردن پتاسیم از خون آنها برخوردار نباشد.

این تحقیق که نتایج آن در مجله اینترنتی «بی ام جی» منتشر شده نشان می دهد چنین ترسهایی بی‌پایه است، زیرا پتاسیم اثر منفی روی عملکرد کلیه ندارد.

محققان با بررسی ۱۲۸ هزار نفر در بیش از ۳۳ آزمایش اظهار داشتند که مصرف بیشتر مواد معدنی، برای مثال موز، به صورت بالقوه برای اکثریت مردم دارای مزایای قابل توجهی است. موز یکی از متداولترین غذاهای غنی از پتاسیم است و هر یک موز دربرگیرنده ۴۲۰ میلیگرم پتاسیم است که می تواند بخشی از ۳۵۰۰ میلیگرم پتاسیمی را تامین کند که یک بزرگسال می تواند در طول روز مصرف کند.

یک تحقیق دیگر نشان می دهد که کاهش مصرف نمک برای چهار هفته یا بیشتر می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، از این رو خطر سکته و حمله قلبی نیز کاهش خواهد یافت.

دکتر کلیر واتسن از انجمن حمله قلبی اظهارداشت: یک رژیم سالم در مدیریت خطر سکته قلبی نقش کلیدی برعهده دارد. فشار خون بالا به تنهایی بزرگترین عامل خطر برای حمله قلبی است. تغییر رژیم و کنترل فشار خون می تواند تأثیرات مهمی در این مسئله داشته باشد. این در شرایطی است که وزارت بهداشت بریتانیا به سالخوردگان توصیه کرده است که بدون مشورت پزشک مکمل های پتاسیم مصرف نکنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در