۳۰ هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان برداشت شد

اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه داشت.

وی با اشاره به ویژگی های انگور یاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.

شهرکی اظهار داشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.

وی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین سطح زیر کشت انگور یاقوتی استان با هزار و ۸۰۰ هکتار به سیستان اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل