رييس سازمان مديريت يزد: دو خطه شدن راه آهن بافق تا خروجي استان  یزد

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با اشاره به لزوم پيگيري رويكردهاي نوين در توسعه‌ي استان، اهتمام به انسان‌محوري در اين رابطه را حائر اهميت خواند و در اين باره از منظور كردن پيوست فرهنگي براي سند آمايش استان خبر داد.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، «سيدمجتبي حسيني‌پور» به مناسبت چهارمين سالگرد احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در جمع خبرنگاران از مهمترين سياست‌هاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان را اهتمام به موضوع مهم اقتصاد مقاومتي ذكر كرد و گفت: اهميت اين موضوع تا به اين حد است كه به عنوان يكي از سرفصل‌هاي بيانيه گام دوم به آن اشاره شده لذا در يكسال گذشته برگزاري هدفمند، منظم و تخصصي‌تر نشست‌هاي اقتصاد مقاومتي را در دستور كار سازمان قرار داديم.

وي افزود: در همين راستا سعي شد تا موضوعات قبل از طرح در نشست‌هاي اقتصاد مقاومتي بررسي كارشناسي شود كه البته خوشبختانه نتايج خوبي را نيز به دنبال داشته است.

حسيني‌پور با تاكيد بر اين كه با تقويت و رونق توليد مي‌‌توان كاهش بيكاري در كشور را رقم زد، افزود: تلاش براي كاهش انحراف تسهيلات اشتغالزايي با اقدامات نظارتي در تمام شهرستان‌ها از ديگر اقدامات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان در يكسال اخير بوده است.

وي با اشاره به تدوين سند امايش استان و تاثير آن بر تعيين مسير راه و كاهش هزينه‌ها، از ويژگي‌هاي بارز سند امايش استان را ارائه و به نقد گذاشتن پيش‌نويس سند در سطح جامعه ذكر كرد و گفت: علاوه بر اين سند امايش استان در نشست‌هاي مختلفي با حضور نبگان، دانشگاهيان و فعالان حوزه‌هاي مختلف مورد نقد و بررسي قرار گرفته و اميدواريم نهايتاً با اجماع در مورد موضوعات اين سند، اجراي آن نيز به مراتب سهل‌تر انجام شود.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد فعاليت محور بودن را از ديگر ويژگي‌هاي سند آمايش استان خواند و گفت: دو نگرش جديد پديدارشناسي و هستي‌بخشي نيز در اين سند دنبال مي‌شود به اين نحو كه هر نوع فعاليتي قبل از عملي كردن به صورت آزمايشي مرور، اجرا و چشم‌انداز آن ترسيم مي‌شود.

وي شناسايي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان و ترسيم برنامه‌هاي توسعه‌اي استان در مسير آنها، تلاش براي عدالت محوري در موضوعاتي مانند آموزش را از ديگر اقدامات يك سال گذشته اين سالزمان برشمرد  در مورد اخير گفت: در سال گذشته با اعتقاد بر اهميت مهارتآموزي در كنار دانش‌افزايي، از برترين‌هاي مهارتي استان در كنار برترين هاي علمي نيز تجليل شد.

وي يكي ديگر موضوعات مورد تاكيد در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان را ساماندهي طرح‌هاي نيمه تمام استا و تلاش براي تكميل و بهره‌برداري از آنها ذكر و در اين باره تصريح كرد: از شاخص‌ترين اين طرح‌ها كتابخانه مركزي يزد بود كه البته متاسفانه به‌رغم تامين اعتبار و حمايت‌ لازم هرچند قرار بود در خردادماه آماده بهره‌برداري شود ولي تاكنون محقق نشده است.

حسيني‌پور با بيان اين كه مجتمع فرهنگي هنري امام علي(ع) يكي ديگر از طرح‌هاي نيمه‌تمام در استان است كه بايد تعيين تكليف شود، از مراحل پاياني طرح توسعه بيمارستان‌هاي شهيد رهنمون و سوانح سوختگي خبر داد.

وي همچنين در اين راستا از در دستور كار قرار گرفتن تكميل طرح‌هاي ريلي استان براي سال جاري از جمله طرح راه‌اهن يزد – اقليد، دو خطه شدن راه آهن يزد – بادرود و دو خطه شدن راه آهن بافق تا خروجي استان خبر داد.

رييس سازمان مديريت استان به تلاش‌هاي صورت گرفته‌ي سال گذشته براي پرداخت پاداش پايان خدمت و معوقه بازنشستگان نيز اشاره كرد و گفت: نظارت بر طرح‌هاي عمراني با تقويت گروه فني، فعال كردن كميسيون ماده ۲۳ و آغاز عمليات ساخت آسايشگاه جانبازان ضايعه نخاعي استان نيز از اقدامات خوب  سازمان مديريت استان در سال گذشته بوده است.

حسيني پور در بخش ديگري از سخنانش به تاكيد بر جلب مشاركت‌هاي عمومي و خصوصي براي تكميال طرح‌هاي نيمه تمام استان و اختصاص برخي مشوق‌ها در قالب تبصره ۱۹ براي سرمايه‌گذاران در اين بخش اشاره و تصريح كرد: در سال گذشته از مجموع ۱۷۰۰ طرح فعال در استان، ۳۰۰ طرح قابل واگذاري به بخش خصوصي شناسايي شد كه با بهره‌برداري از آنها خدمات قابل توجهي به جامعه استان خواهد شد.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان از ديگر اولويت‌هاي اين سازمان را پيگيري رويكردهاي نوين در توسعه‌ي استان بويژه اقتصادي خواند و گفت: استان بايد به سمت مدل‌هاي كسب و كارهاي جديد و فناوري‌هاي نوين روي آورد لذا حمايت ويژه از شركت‌هاي دانش‌بنيان را در دستور كار داريم.

وي با بيان اين كه بايد جامعه را پذيراي اين مدل‌هاي شغلي كرد، تاكيد كرد: البته موضوع انسان محوري نيز در توسعه استان به طور خاصي مورد اهتمام است به طوري كه در سند آمايش استان نيز پيوست فرهنگي ديده شده تا برند و فرهنگ يزدي بودن در جامعه حفظ و تقويت شود.

وي از اجراي دور دوم اصلاح نظام اداري در استان خبر داد و گفت: در اين دوره موضوع دولت الكترونيك و ارتقاي بهره‌وري در دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه ويژه است.

اين مسئول در بخشي از سخنانش با اشاره به برنامه اصلاح ساختار بودجه با محوريت قطع وابستگي به بودجه نفت، تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا عليه كشورمان را فرصتي براي اقتصاد كشورمان خواند و تصريح كرد: مديريت كسري بودجه دولت از منابع پايدار و ايجاد ثبات در اقتصاد كلان كشور، ارتقاي عدالت اجتماعي و بهبود معيشت عمومي با طراحي منابع درآمدي بجز نفت و بدون ايجاد فشار اقتصادي بر دوش عموم مردم به ويژه اقشار كم‌درآمد از سرفصل‌هاي اين برنامه است

وي كوچك‌سازي دولت را جزو اهداف استراتژيكي اين برنامه ذكر كرد و گفت: براساس اين برنامه قرار است تا بودجه نفتي كشور در قالبي مجزا صرفاً در مباحث توسعه‌اي كشور صرف شود.

وي از عموم نخبگان و كارشناسان اقتصادي دعوت كرد تا دولت را در اصلاح اين ساختار بودجه‌اي ياري كنند و پيشنهادات خود در اين باره با سازمان مديريت در ميان گذارند.

به گفته‌ي حسيني‌پور، هر چند در سال گذشته بيشترين اهتمام در موضوع حقوق شهروندي به مقوله فرهنگ‌سازي اختصاص داشت ولي امسال موضوع اجراي حقوق شهروندي در دستگاه‌ها با كمك رسانه‌ها را مورد تاكيد داريم.

رييس سازمان مديريت استان در پايان نيز متذكر شد: امسال ميزخدمت دستگاه‌هاي اجرايي به صورت حضوري نخواهد بود بلكه ميزخدمت الكترونيكي خواهد شد و بسياري از خدمات دستگاه‌ها بايد غيرحضوري به شهروندان و مخاطبان ارائه شود.

گفتني است، در ادامه اين نشست هر يك از معاونان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان نيز در حوزه فعاليت‌هاي خود توضيحاي ارائه كردند و در پايان به سئوالات خبرنگاران پاسيخ داده شد.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی