مشتریان نیز از وضعیت بازار آگاهی دارند

به گزارش هفته نامه افق کویر، مصرف لوازم آرایشی همه اقشار و سنین زنان جامعه را کم و بیش درگیر کرده است. تا جایی که سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران به ۱۴ سال رسیده است . خبرنگاران هفته نامه افق کویر گفتگویی با” سمیه خانی زاده” فروشنده لوازم آرایشی انجام دادند:
افق کویر: چرا کار فروش لوازم آرایشی را انتخاب کردید؟
صاحب مغازه یکی از دوستانم بود که ۱۰ سال گذشته تصمیم گرفت کاری را شروع کند، در آن زمان فقط یک مغازه لوازم آرایشی در بافق وجود داشت، بنابراین تصمیم به این کار گرفت در آن زمان من به عنوان فروشنده در کنار دوستم کار می کردم و با سرمایه بسیار کم کار را شروع کرده و کم کم وسایل آرایشی را به مغازه اضافه نمودیم در آن زمان اوضاع کسب و کار بسیار خوب بود، چند سال قبل دوستم مغازه را به فروش رساند و من اجاره کردم و در حال کار هستم.
افق کویر: لوازم آرایشی خارجی نیز برای فروش دارید؟
از لوازم آرایشی فقط رنگ مو، ایتالیایی و فرانسوی دارم، بقیه لوازم ایرانی است، دیگر اجازه نمی دهند که لوازم خارجی وارد کشورشود.
افق کویر: چه نوع لوازمی بیشتر به فروش می رسد؟
رنگ مو و کرم پودر بیشترین مصرف را دارد، در حال حاضر با گرانی های ایجاد شده، فروش بسیار کم شده است.
افق کویر: چه قشری بیشتر برای خرید لوازم آرایشی به مغازه مراجعه می کنند؟
افراد جوان بیشترین خرید را انجام می دهند، افراد مسن بیشتر رنگ مو خرید می کنند، در بافق افراد غیر بومی بسیار است و مراجعه کننده غیر بومی نیز بیشتر هستند. شهروندان بافقی اکثراً از یزد خرید می کنند به ما لیست قیمت مصوب را ارائه می کنند قیمت ها سراسری است، افراد هزینه مسافت را تحمل و نقدی خرید می کنند و حاضر نیستند در بافق حتی نسیه خرید کنند.
افق کویر: گرانی بر افزایش قیمت وسایل آرایشی به چه میزان موثر بوده است؟
روزانه جنس ها گران می شود، اما تا جنس جدید نیاید قیمت ها را تغییری نمی دهیم. وسایل برقی آرایشی نیز بسیار گران شده است قبلا جنس زیاد سفارش می دادیم اما در حال حاضر اگر کسی وسیله ای لازم داشته باشد، سفارش می دهیم و خرید و فروش نیز نقدی شده است، فقط یکی از شرکت ها چک ماهانه دریافت می کند.
افق کویر: خودتان از چه لوازم آرایشی معمولا استفاده می کنید؟
خودم از لوازم آرایشی زیاد استفاده نمی کنم.
افق کویر: نرخ ارزانترین و گرانترین ادکلن چقدر است؟
ارزانترین ادکلن ۵۵ هزارتومان و گران ترین ۲۲۰ هزارتومان است در بافق محصول گران مشتری زیادی ندارد.
افق کویر: چه نوع ضدآفتابی را به مشتری ها پیشنهاد می کنید؟
نمی توان گفت که چه نوع ضدآفتابی برای مشتری بهترین است، بستگی به نوع پوست مراجعه کننده دارد، به طور مثال ضدآفتابی که فردی استفاده می کند بسیار راضی هست و حتی اطرافیانش نیز همین نظر را نسبت به او دارند اما همین کرم را فرد دیگری تهیه کرده است برای او ناسازگار است و رضایت ندارد.
افق کویر: سخن پایانی؟
اگر وضعیت اقتصادی خوب باشد هم مشتری و هم فروشنده راضی است. گاهی اوقات مشتری ها توهین می کنند و ارائه فاکتور نیز کارساز نیست، برای مثال برای یک رنگ مو یک ساعت با مشتری بحث کردم، مشتری نیز داریم که بسیار خرید می کند و هیچ بحثی نیز نیست چرا که از وضعیت بازار آگاه می باشد.

حدیث عباسی- معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در