آبیاری با آب شرب عامل بی آبی روستاها شده است

به گزارش هفته نامه افق کویر، پیرامون پروژه انتقال گاز به چندین روستا خبرنگار هفته نامه افق کویر با ” زینلی” بخش دار مرکزی بهاباد گفتگوی تلفنی انجام داد”
زینلی، بخشدار بهاباد بیان کرد: عملیات پروژه گاز رسانی به روستاهای زارکوئیه، سنجدک ، پرک و بوی آباد در حال انجام است، مشعل گازرسانی روستا ها مشترک است و انتقال گاز به صورت همزمان در این روستا ها افتتاح می گردد.
بخشدار بهاباد گفت: برای رفع مشکل قعطی آب شرب روستای بویی آباد باید اساسی کار کرد.
زینلی پیرامون انتقال آب شرب از زاینده رود به روستاهای نام برده شده گفت: رایزنی ها صورت گرفته است و مجوزهای اولیه نیز دریافت شده و باید اعتبار تامین شود، روستای زارکوئیه، سنجدک و پرک یک خط لوله و بوی آباد با یک خط لوله مجزا آب انتقالی داده می شود. در حال حاضر هزینه ها چندین برابر شده و مشکل، تامین اعتبار است.
زینلی در پایان اظهارات خود گفت: با توجه به اینکه بارندگی زیاد بود با کمبود آب روبه رو شده ایم و این دلیل بر آن است که برخی روستاییان باغ هایی بزرگ در منازل مسکونی خود ایجاد نموده و با آب شرب آبیاری صورت می گیرد و ظرفیت چاه ها نیز حدی دارد.
وی در ادامه گفت: قبلا آب علاوه بر چاه های سنجدک از چاه های کوشک نیز تامین می شد و در حال حاضر تنها از چاه سنجدک آب سه روستا( سنجدک، پرک و بویی آباد) تامین می شود.
زینلی در پایان گفت: برای انتقال و مصرف بهینه آب شرب مخصوصا آب انتقالی از زاینده رود باید به صورت اساسی برنامه ریزی شود.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام