آغاز جمع‌آوری موتورسیکلت‌های خطرساز در بافق

یزد- ایرنا- فرمانده منطقه انتظامی بافق گفت: به دنبال تصادفات منجر به فوت در ۱۰ روز اخیر، طرح جمع آوری موتورسیکلت‌های حادثه ساز و بدون پلاک در این شهرستان آغاز شد.

سرهنگ محمد کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان بافق در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش تلفات رانندگی از سوی موتورسیکلت سواران، دو طرح را به صورت روزانه اجرا می کنند.

وی افزود: این طرح ها شامل جمع آوری موتورسیکلت های بدون پلاک و موتورسیکلت هایی که سبب تخلفات حادثه ساز می شوند است که از سوی پلیس راهور در نوک هرم تصمیم گیری و اقدام قرار دارد و هر روز اجرا می شود.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در سطح شهرستان بافق، موتورسیکلت سواران بیشترین آسیب پذیری را دارند که یکی از دلایل آن استفاده نکردن از کلاه ایمنی و نداشتن گواهینامه است که ۸۰ درصد از حوادث موتورسیکلت سواران به همین علت است.

وی بافق را یکی از شهرستان دارای بیشترین موتورسیکلت سوار دانست و عنوان کرد: علت آن شرایط جوی و گرمای هواست که طی نظرسنجی انجام شده از تعدادی موتورسوار، گرمی هوا علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی است که این مهم اتفاقات و حوادث جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

کمالی، بیشترین تخلفات موتورسواران را به غیر از موارد فوق، حرکات مارپیچ و دور دور کردن دانست و افزود: خانواده ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند تا شاهدکاهش حوادث رانندگی از سوی موتورسواران و همچنی کاهش تلفات جانی ناشی از آن باشیم.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان بافق از جمع آوری ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک از ابتدای سالجاری خبر داد و افزود: این وسایل به مدت دو هفته در پارکینگ توقیف می شود و ترخیص آن با احراز مالکیت موتورسیکلت و تعهد رعایت ضوابط و شرایط انجام می شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی