دغدغه شهروندان و تدبیر مسئولین

برخی موضوعات برای شهروندان بافقی دغدغه شده است و وظیفه مسئولین است که به این نگرانی ها پایان بدهند؛ هر چند که وظیفه صاحبان قلم و رسانه را نیز در انتقال این دغدغه ها، نباید نادیده گرفت! این که گفته می شود پول یا بودجه نیست برای شهروند امروزی قابل قبول نیست؛ چراکه شهروندان با میزان شعور و آگاهی خود قیاس می کنند؛ یعنی می گویند: چگونه است که آب شرب در بافق به نسبت سال پیش، شوری آن بیشتر شده است؛ در حالی که در یزد این چنین نیست! یا چگونه است که واگن به واگن سنگ آهن از بافق خارج می شود و به مصرف کوره بلند فولاد مبارکه اصفهان می رسد؛ اما دریغ از آب شرب مستمر برای مردم! یا چگونه است که در کمتر از ده روز، بلوار انقلاب دو انسان را در کام مرگ فرو می کشد! یکی نوجوان و دیگری میانسال؛ هر دو راکب موتورسیکلت و هر دو بر اثر تصادف، بر زمین نقش می بندند؟ چرا در بلوار انقلاب یا بلوار ورودی شهر روشنایی بطور معمول نیست و برخی لامپ ها خاموش هستند؟ اگر استاندارد در همین حد هست، چرا تیرهای اضافی برای روشنایی، نصب شده و میلیاردها تومان پول از بیت المال صرف نصب تیر چراغ برق شده است! حال اگر استاندارد هست چرا روشنایی آن کم یا خاموش و یا یک در میان است؟
چرا برخی ادارات و نهادها، هکتارها زمین را تصرف کرده اند و هنوز هم نتوانستتند حصاری دور آن بکشند؛ در حالی که بسیاری از جوانان این دیار در خرید صد متر زمین برای زندگی، فریادشان بلند است!
چگونه است که فلان شرکت تعاونی مسکن به رغم عدم رای اوری هیئت مدیره، هنوز بر سر کار هست؛ در حالی که مجمع عمومی رای حداکثری را به آنها نداده است؟
یا با آن که امسال، سال رونق تولید نامگذاری شده است و برخی علاقمند هستند در کنار فعالیت روزانه به پرورش حیوانات؛ از جمله ماکیان و دام روی بیاورند تا کمکی به اقتصاد خانواده خود کنند؛ متاسفانه شاهد کم آبی یا قطعی آب در برخی مزارع اطراف شهر هستیم ؛ معضلی که مطمئنا در سالیان پیش بهتر می شد حل کرد نه امروز!
یا پرونده کسانی که در یکی از شرکتهای معدنی به جرم ارتشاء در بازداشت به سر می بردند؛ شرکتی که دارای یک فرآیند پیچیده بازرسی و حراست و … است و مسببان آن با وثیقه های سنگین ۷۰۰ میلیون تومانی و ۵ میلیاردتومانی آزاد هستند، اینها همه احتیاج به روشنگری عمومی دارد!
اینها و دهها سوال دیگر که در ذهن مخاطبان و مردم هست احتیاج به پاسخگویی از سوی مسئولین دارد؛ مسئولینی که به حکم قانون باید در برابر نهادهای بالاتر و مردم پاسخگو باشند و صرف نبود بودجه و اعتبار، گریزگاه آنان نخواهد بود. این که گفته شود پول و اعتبار نیست یا هست و کم هست برای مردم قابل هضم نیست؛ زیرا اگر نیست برای شهرها برخوردار هم نباید باشد و اگر هم هست که قطعا هست باید رئیس آن اداره یا مجموعه پیگیر باشد و با صرف وقت و انرژی، بتواند اهداف آن وزارتخانه یا نهادی را که مسئولیتش بر عهده او هست به پیش ببرد.
انشاا… خداوند به مسئولینی که با تعهد و درایت و با کاردانی و تدبیر به فکر حل مشکلات مردم و کاهش بار آلام آنان هستند خیر و برکت عنایت کند و آنانی که منافع شخصی را بر منافع اداری ترجیح می دهند، هدایت نماید.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی