خبر مهم: هشدار جدی ایران به برزیل + جزئیات

ایران تهدید کرد در صورت ممانعت برزیل از سوختگیری کشتی های ایرانی که در ساحل برزیل سرگردان هستند، واردات از این کشور را متوقف می‌کند.

به گزارش نامه نیوز، ایران تهدید کرد در صورت ممانعت برزیل از سوخت گیری کشتی های ایرانی که در ساحل برزیل سرگردان هستند، واردات از این کشور را متوقف می‌کند

سید علی صادقیان، سفیر ایران در برزیل به مقامات برزیل گفت اگر این کشور اجازه سوختگیری به کشتی‌های ایران را ندهد، ایران به راحتی می‌تواند تامین کنندگان دیگری برای ذرت، دانه های سویا و گوشت پیدا کند. برزیل سالیانه حدود ۲ میلیارد دلار صادرات به ایران دارد که بیشتر آن را کالاهایی مانند ذرت ، گوشت و شکر تشکیل می‌دهند. تهران یک سوم صادرات ذرت برزیل را دریافت می کند.

صادقیان گفت:« من به برزیلی ها گفتم آنها باید این مسئله را حل کنند نه ایرانی ها. اگر این موضوع حل نشود، مقامات تهران احتمالا تصمیمات دیگری می گیرند چون این یک بازار آزاد است و کشورهای دیگری هم در دسترس هستند».

وی ادامه داد:«ما در راستای سیاست‌های آنها حرکت می‌کنیم، بنابراین کاری را که لازم است انجام می‌دهیم».

صادقیان گفت ایران برای حل کردن این مشکل در فکر رساندن سوخت به کشتی‌های سرگردان است ، البته این گزینه زمان بیشتری می‌برد و هزینه بیشتری دارد.

«کشورهای مستقل و بزرگ مثل برزیل و ایران باید بدون دخالت یک کشور سوم با هم کار کنند».

اخیرا دولت برزیل از ارائه سوخت به دو کشتی باری ایران در برزیل خودداری و تصریح کرده است این اقدام در راستای تحریم های آمریکا علیه ایران و با هدف نزدیکی بیشتر به آمریکا انجام شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در