بعد از گذشت ۱۶ سال مشکلات شهرک امام حسین (ع)تمامی ندارد

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ شهرک امام حسین(ع) بافق، محدوده‌ای با ۴۰۰ قطعه زمین در سال ۸۲ از سوی مسکن و شهرسازی تحویل شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی بافق شده تا طبق مصوبات و مقررات آماده سازی اولیه آن انجام و تحویل شهرداری شود. در حال حاضر پس ازگذشت ۱۶ سال از واگذاری زمین به مردم، ساخت ساز‌ها انجام شده، اما مشکلات ساکنان این شهرک تمامی ندارد. در پی تماس هایی که از سوی ساکنان شهرک صورت گرفت، خبرنگار هفته نامه افق کویر به آن شهرک مراجعه نموده تا مشکلات ساکنین این منطقه را از زبان آنها بشنود.
عدم تابلوگذاری نامناسب بر روی شهرک باعث شد خبرنگار در ابتدای ورود، برای یافتن آدرس یکی از شهروندان که در منزل آنها جلسه قرآن برگزار شده بود، با سردرگمی مواجه شود.
نبود امکانات اولیه در شهرک امام حسین(ع)
نرگس بابایی زن میانسال ساکن شهرک امام حسین(ع) بیان کرد : حدود ده سال است که ساکن شهرک می باشم، قبلاً در روستای مبارکه بودیم، روستای مبارکه از نظر امکانات خوب بود، به اصرار همسرم زمینی در شهرک خریداری نموده و به شهرک نقل مکان نمودیم، این منطقه از نظر ساختمانی پیشرفت داشته ولی از نظر امکانات اصلاً پیشرفتی نداشته است. در این شهرک نانوایی ،میوه فروشی،لبنیاتی ،حتی مسجد و مدرسه وجود ندارد.آخر هفته ها که همسایه ها به روستاهایشان می روند، شهرک آنقدر سوت و کور است که دل تنگ می شوم.
وی ادامه داد: اسکلت ساختمان مدرسه حدود دوسال است بنا شده است وهیچ اقدام دیگری صورت نگرفت، مدرسه پارکینگ ماشین های سنگین و زمین بازی بچه هاشده که خیلی خطرناک است .
وی افزود: دراین منطقه آژانس و تاکسی برای رفت و آمد نیست، اگر هم آژانسی بیاید هزینه را دو برابر حساب می کند.
نبود فضای سبز
زهره خواجه پور یکی از ساکنین شهرک در ادامه گفت: فضای سبز در این منطقه وجود ندارد.
وی ادامه داد: در مورد پارک نیز فقط چاله ای ایجاد نمودند و حصاری جهت ایمنی اطراف آن نصب نکردند بچه ها در این مکان بازی می کنند که خطرناک نیز است.
فاطمه عبداللهی نیز در ادامه توضیح داد: روشنایی شهرک خیلی کم است بعضی از لامپ ها سوخته و هنوز تعمیر نشده ، با نور گوشی باید در شب رفت و آمد نماییم.
وی در ادامه گفت: سگ و روباه در این منطقه به وفور دیده می‌شود اگر جاده آسفالت شود تردد ماشین زیاد شود این حیوانات کمتر در شهرک دیده می شوند.
وقتی برق داخل چراغ رفته ، چراغ متعلق به اداره برق شده است
فاطمه خلیلی گفت: ۵ الی۶سال است که ما به این شهرک آمدیم، در ابتدا هیچ روشنایی نبود خیلی به اداره برق مراجعه کردیم نمی توانستم ماشین جلو درب خانه بگذاریم روشنایی نداشتیم سگ ها رفت و آمد می کردند بعد از دوندگی زیاد اداره برق در جواب ما گفت: اگر چراغ خیابانی را خودتان بخرید ، اداره برق آن را برایتان نصب می نماید، چهار خانواده ، ۵ سال پیش مبلغ ۲۰۰ هزار تومان هزینه نمودیم و چراغ را خریداری کردیم، با نظارت اداره برق چراغ بر دیوار خانه یکی از همسایه ها نصب شد.در حال حاضر که روشنایی شهرک کم است، چراغی را که چند سال پیش با دوندگی زیاد نصب نمودیم، اداره برق زمانی که همسایه در خانه نبوده، از دیوار خانه باز نموده و بردند. وقتی به اداره برق مراجعه نمودیم و خواستار شدیم حداقل چراغ را به ما تحویل دهند. در جواب گفتند: وقتی برق داخل چراغ رفته ، چراغ متعلق به اداره برق شده است. درخواست کردیم حداقل این لامپ را در کنار محوطه بازی بچه ها نصب نمایید که روشنایی ندارد، در روز بازدید نمودند و گفتند: این منطقه به روشنایی نیاز ندارد.
اکرم خلیلی نیز گفت : شیب بندی کوچه ها اصلا خوب نیست ، اگر همسایه ای آب بریزد ، روبروی خانه اش آب جمع می شود.
صدیقه شمس الدینی در ادامه گفت : زیرکوبی توسط سنگ آهن انجام شده است اما آسفالت کوچه ها انجام نگرفته است.
وی ادامه داد: برای جمع آوری زباله‌ها ماشین مربوطه به داخل کوچه‌ها نمی رود و باید زباله‌ها سر کوچه گذاشته شود که بوی نامطبوعی این منطقه را فرا گرفته و چهره شهرک را زشت نموده است.
پاتوق های اطراف شهرک باعث نارضایتی اهالی این منطقه شده است
طیبه عبداللهی در پایان گفت: یکی از معضلاتی که در شهرک وجود دارد: پاتوق هایی است که در اطراف شهرک یکی در منطقه ا… آباد و دیگری نزدیک به قلعه شهرک می باشد ، تردد در این مکان در ساعت های ۲ الی ۳ بامداد ( مخصوصاً در روزهای تعطیل) بسیار زیاد می باشد که باعث نارضایتی اهالی این منطقه شده است و از مسئولین ذی ربط خواستار هستیم فکری برای این معضل بردارند.

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل