ترمینال امام علی(ع) یزد در شأن مسافران نیست

به گزارش هفته نامه افق کویر، پایانه مسافربری امام علی (ع) یزد که یک پایانه مسافربری درون استانی است با ظرفیت جابجایی روزانه ۱۵۰۰ نفر مسافر در قالب پنج شرکت مسافربری و با خروج روزانه ۲۰ دستگاه اتوبوس در شأن مسافران نیست. اکثر مسافران این پایانه را مردم شهرستانهای همجوار استان تشکیل می دهند . مردمی که سرزمین آنها سالهاست به خاطر وجود معادن، منابع زیرزمینی و کارخانه ها عوارضی را به یزد پرداخت کرده و همین امر باعث احداث زیر گذرها و میادین شکیلی برای شهروندان یزدی شده است، ولی شهرداری استان در ارائه کمترین خدمات دهی به مردم این شهرستانها کوتاهی می کند.
با اینکه پایانه مسافربری امام علی(ع) داخل شهر قرار دارد، ولی فضای نا مناسب آن بیشتر شبیه یک بیغوله در کنار میدان و زیرگذر زیبای یزد شده است.
قرار دادن یک سوله تاریک با فضای بسیار کم برای مواقع اضطراری و در بازه زمانی بسیار کم هست. زمانیکه مسافر پس از چندین ساعت خسته از راه می رسد و برای استراحت و خواندن نماز به کانکسی که به اصطلاح نماز خانه هست مراجعه می کند هنوز وارد نشده بر میگردد؛ چراکه فضای ۵/۱ در ۳ متر یک اتاقک کوچک به قدری خفه هست که فرد رغبت نمی کند به آن وارد شود و به ناچار باید نماز را دست و پاشکسته بخواند تا از این فضا با فرشهای کثیف هرچه سریعتر خلاصی یابد. نمازخانه زنانه آن فاقد هرگونه وسیله سرمایشی و گرمایشی هست و برای تهویه هوا پنجره آن را باز گذاشته اند که با این تفاسیر با قسمت مردانه فرقی ندارد و دائم مسافرین از طریق پنجره داخل را دید می زنند.
این پایانه از نظر نظافت بسیار مکان نامناسبی هست و همه مسافرین برای فرار از این فضا لحظه شماری می کنند تا هرچه سریعتر از دست آن رهایی یابند. آب سرد کن همیشه خراب هست مسافرین برای تهیه آب آشامیدنی مجبور هستند آب معدنی را با قیمت گرانتر تهیه کنند. سالن به اصطلاح انتظار که در همان سوله قرار دارد به قدری کثیف و خفه هست که مسافرین فقط به خاطر فرار از شدت تابش نور خورشید به این فضا پناه می آورند.
با این تفاسیر می طلبد مسئولین خدمات شهری برای رفاه حال مسافرین شرایط و امکانات درخور مردم زحمتکش و قانع شهرستان های همجوار استان را فراهم نمایند.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی