قانون برخورد جدی با گران فروشان ندارد

 به گزارش هفته نامه افق کویر: پنجاهمین نشست کارگروه مطالبات مردمی صبح پنجشنبه سوم مرداد سال جاری با حضور آیت ا… سلیمانی امام جمعه بافق،صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،زاده رحمانی فرماندار،محمدی رئیس شورای اسلامی شهر،رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان،نوروززاده شهردار، و دیگر مسئولین شهر در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.
محمد زاده رحمانی فرماندار بافق با بیان اینکه تلاش شده با استفاده حداکثری از بودجه های ملی، پروژه های شهرستان را اجرا و تکمیل نماییم، گفت: در بحث بلوار فدک روستای مبارکه فرمانداری مبلغی بالغ بر۶۰ میلیون تومان از بودجه ملی اداره برق کمک گرفته است. برای آبرسانی روستای قطرم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی فرمانداری و ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز اداره آبفا از محل اعتبار روستای مبارکه آورده است. در بحث ساختمان نیروی انتظامی که ۳ پلیس تخصصی آگاهی،اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر را شامل می شود ۳۰۰ میلیون تومان فرمانداری و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مهندسی ناجا هزینه نموده است.
استفاده از بودجه های اقتضایی و مالی در اختیار مدیران کل و وزراء
زاده رحمانی تاکید کرد: در سال ۹۸ نیز باید سعی کنیم تا همانند سال گذشته از بودجه های اقتضایی و مالی که در اختیار مدیران کل و وزراء است، استفاده نماییم.
وی در مکاتبه با شورای عالی معادن، پیرامون همراهی اداره کل صمت استان به منظور هماهنگی بیشتر با اداره کل محیط زیست جهت صدور یا تمدید مجوز معادن یا واحد های صنعتی اظهار داشت: این بحث را بصورت مکتوب در ۳ بخش معدن چاه گز،بیشه در،کوشک و بافت معدن بیشه در بیان کردیم و پیگیری در این خصوص ادامه دارد.

معدن کوشک جزء معادن سبز نیست
فرماندار بافق در بحث عوارض آلایندگی معادن با بیان اینکه معدن کوشک جزء معادن سبز نیست،افزود: ما شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را به عنوان معدن صنعت سبز معرفی نموده ایم.
وی در بحث روشنایی بلوار آیت ا… میرغنی زاده که مورد درخواست مردم است،گفت: این بلوار چون خارج از محدوده می باشد، شهرداری نمی تواند ورود کند و طی جلسه ای با نواب مقرر شد یک سوم هزینه را بخشداری و دو سوم آن را شرکت توزیع برق استان متقبل شود تا این موضوع حل شود.
خط کنستانتره شرکت زیر ظرفیت کار می کند
زاده رحمانی در خصوص آخرین وضعیت پروژه گندله سازی سه چاهون،ایجاد خط کنستانتره ،آهن اسفنجی و دیگر طرح های معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق، با توجه به گزارشات ارائه شده و نبود نماینده ای از این شرکت در جلسه،توضیح داد: پروژه گندله سازی پیشرفت ۸۴ درصد دارد و در خصوص ایجاد خط کنستانتره ؛ مقرر شد اول تکلیف خوراک معلوم شود، چرا که خط کنستانتره شرکت زیر ظرفیت کار می کند و شرکت نوظهور اعلام آمادگی کرده است تا در کنار آنومالی شمالی خط کنستانتره ۵۰۰ هزار تنی تولید کند.
وی در بحث فولاد با اشاره به برگزاری جلسه ای در هفته گذشته با حضور مسئول هماهنگی شرکت آذران در شهرستان بیان کرد: مقرر شد طی جلسه ای در تهران پیگیر این موضوع شویم و به نظرم بحث فولاد بافق کسری با تلاش و کار در صندوق توسعه ملی پیش خواهد رفت و روی ریل خواهد افتاد.
با گران فروشان باید برخورد جدی کرد
این مقام مسئول همچنین در بحث گرانی که مورد تاکید امام جمعه بافق نیز است، با بیان اینکه قبلا هر مغازه داری که از برچسب بر روی محصول استفاده نمیکرده ۶ ماه حبس برای آن در نظر گرفته و ممنوع از کار می شد، عنوان کرد: اما اکنون مبلغ ۸۶ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده که در صورت تکرار مجدد طی چند مرحله نصب پارچه و پلمپ انجام می گیرد و در ابتدای سال نیز همه سوء سابقه فرد پاک خواهد شد.
زاده رحمانی با اعلام این موضوع که این قوانین بازدارنده نبوده و موجب نارضایتی مردم است،تاکید کرد: باید پیگیری شود تا این موضوع به قانون نظام صنفی قبل بازگردد و بتوان با گران فروشان برخورد جدی کرد.
بیمارستان ۹۶ تختخوابی در مرحله اجرای نما است
زاده رحمانی در خصوص بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیان کرد: این پروژه اکنون در مرحله اجرای نما است و در مهرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و پس از آن به سراغ تامین تجهیزات و تاسیسات خواهیم رفت و این گام بزرگی خواهد بود.
موفق به جذب سرمایه گذار در بحث احداث فرودگاه نشده ایم
وی همچنین در بحث احداث فرودگاه گفت: صحبت های مختلفی با سه سرمایه گذار صورت گرفت اما با وجود اعلام آمادگی برای کمک در پیش خرید بلیط ها، موفق به جذب سرمایه گذار نشده ایم.
تقسیمات کشوری موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت
رنجبر، رئیس شورای شهرستان بافق گفت: مرزهای جغرافیایی بافق و تقسیمات کشوری موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت، چرا که عموم مردم پیگیر این موضوع هستند و باید توافقی صورت گیرد تا منافع شهرستان بافق تامین شود.
رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق پیرامون مرزهای جغرافیایی با اشاره به برگزاری جلسه ای در تاریخ ۲۸ خرداد با مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور و طرح مجدد خواسته های قبل طی نامه ای گفت: پیشنهادهای بیان شد که پیرو آن نامه ای داده شد و چون تقسیم بندی بافق، اردکان و بهاباد همزمان اتفاق افتاده،هر سه شهرستان باید برای رفع ابهات مرزی مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه طی برگزاری جلسه ای با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان این پیشنهاد به استاندار داده شد،افزود: وی زمانی که در سمت معاون سیاسی استانداری بود قول داد با تشکیل گروهی از کارشناسان غیر بومی و بی طرف مسائل این دو شهرستان را بررسی کنند که عملی نشد و ما خواهان جلسه ای با استاندار شدیم تا اسناد مورد بررسی قرار گیرد و این ابهامات رفع شود.
رنجبر تصریح کرد: در هر حال تقسیمات کشوری موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت، چرا که عموم مردم پیگیر این موضوع هستند و باید توافقی صورت گیرد تا منافع شهرستان بافق تامین شود.
وی در خصوص بدهی شرکت سنگ آهن به شهرداری،اظهار کرد: مکاتباتی صورت گرفته است تا درصدی از سهام اختصاصی صندوق فولاد به شرکت دالاهو، به شهرداری در ازای بدهی سنگ آهن پرداخت شود و نیاز است مسئولین پیگیری کنند تا درصد بیشتری پرداخت شود و تنها به بدهی اکتفا نشود.
نوروزاده شهردار بافق نیز در خصوص طرح جامع شهری توضیح داد: بحث مرحله بندی و تحلیل وضعیت موجود ارائه شده که با بررسی و نهایی شدن آن در مرداد ماه نقشه های پایه ارائه و شهریورماه بررسی و تایید نهایی در استان انجام گیرد و حداکثر طبق زمانبندی طی ۲ ماه نقشه های مربوطه تکمیل می شود.
کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی آموزش و پرورش است
شریعتی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش بافق با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این مجموعه بیان کرد:
۵۹ آموزگار، ۴۰۲ ساعت دبیر مرد در مقطع متوسطه اول و دوم ، ۱۵ نفر دبیر زن، مشاور، نیروی خدمات و … نیاز داریم و این در حالی است که ۱۴ نفر نیز تقاضای انتقالی داده اند.
وی افزود: سال جاری ۶۲ نفر بازنشسته فرهنگی خواهیم داشت و جذب نیرو بر اساس ماده ۲۸ با نگاه خوشبینانه شاید ۱۴ نفر باشد.
شریعتی در بحث زیر ساخت با بیان اینکه از ورودی شهر تا خیابان ۱۴ معصوم تمامی مدارس زمین های آن وقفی است و در اجاره موقوفات آن با مشکل مواجه هستیم،تصریح کرد: ۷ مدرسه در بافق باید تخریب و دوباره احداث شود و حدود ۱۲ مدرسه نیاز به مقاوم سازی نیاز دارد و اگر کمک های فرمانداری نبود وضعیت مدارس ما بهبود پیدا نمیکرد.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش بافق با اظهار تاسف از اینکه حمایت از خیران در بحث مدرسه سازی نمی شود،گفت: علیرغم پیگیری های صورت گرفته در طول ۶ یا ۷ ماه، هنوز نتوانسته ایم مسئله آب و برق خیری را حل کنیم و ۲۱ روز طول میکشد تا اداره مربوطه مجوز آن را صادر کند.
طرح جامع شهر می تواند تنها بخشی از مشکل مسکن جوانان را حل کند
حجت الاسلام تفکری عضو شورای اسلامی شهر نیز در سخنانی کوتاه پیرامون مسکن جوانان با بیان اینکه طرح جامع شهر می تواند تنها بخشی از آن را حل کند و این مشکل بصورت کامل حل نخواهد شد،اظهار کرد: در صورت واگذاری این موضوع به اینجانب در شورا پیگیری برای حل آن خواهم شد.
وی در بحث فرهنگی شهر که زیر ساخت های آن با کمک مسئولان در حال انجام است،عنوان کرد: در بحث برنامه های فرهنگی برای افراد بومی و غیربومی مشکلاتی در شهر وجود دارد و باید از متولیان امر فرهنگ درخواست برنامه کرد، چرا که این موضوع مسکوت مانده است،گاه بودجه ای تخصیص داده می شود اما برنامه ای وجود ندارد و باید پیگیر این موضوع شد که هزینه در کجا صرف شده است.
صباغیان در پایان عنوان کرد: پیگیری ها باید از سوی مسئولین شهرستان مستمر و ادامه داشته باشد و من نیز پیگیری خود را انجام خواهم داد.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در