رب باز هم گران شد

به گزارش ثریا سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات ۱۲۴، که اخیراً با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و به بهره‌برداری رسیده است، گفته شده با رصد روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز شهروندان، اقدام به اطلاع‌رسانی قیمت حداقل و حداکثری این اقلام کند.

بر اساس آنچه رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده است، با شفافیتی که برای مصرف کنندگان ایجاد می کنیم مردم می توانند با استفاده از این سامانه خرید خود را مدیریت کنند.

در این سامانه سه نوع قیمت به شهروندان نمایش داده می‌شود. حداقل و حداکثر قیمت کالا از سطح کشور جمع آوری می گردد و قیمت عرف، حداکثر قیمت قابل قبول بر اساس هزینه های تولید بوده و یا قیمت مصوب کالا می باشد.

اما علی‌رغم اعلام حداکثر و حداقل قیمتی کالاها در این سامانه، در برخی موارد، قیمت‌های اعلامی سامانه ۱۲۴، تناسبی با قیمت‌ این کالاها در بازار ندارد؛ به عنوان مثال در این سامانه، قیمت رب در بسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی، بین ۱۵۲۰۰ تا ۱۸۲۰۰ تومان اعلام شده است درحالیکه قیمت رب در کارخانه، بی توجه به قیمت‌های اعلامی این سامانه، تا ۲۵ هزار تومان هم قیمت خورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در