جمع‌آوری ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه باوجود شرایط اقتصادی کشور پرداخت زکات درکشور سال به سال افزایش می یابد خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع آوری شد که امید است در سال‌های آینده به هزار میلیارد برسد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که درسالن جلسات جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد،افزود:درسال گذشته بیشترین زکات مربوط به غله بوده و استان‌های فارس و خوزستان بیشترین زکات را پرداخت کردند.

وی باتاکید بر اینکه درتلاش هستیم جهادسازندگی را دوباره درکشور باتوجه به شرایط کشور احیا کنیم اظهار کرد: طرح احیای جهادسازندگی با محور رونق اشتغال و تولید به رهبری ارسال شده و هم اکنون در حال بررسی است که در صورت تصویب طرح توسط ایشان باعث رونق اشتغال در روستاها و بازگشت روستاییان به روستاهای خود خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه باید مشوق درحوزه کشاورزی باشیم تا تولید ملی افزایش یابد افزود: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت سنگین درمقابل با سود جویان که قصد دست درازی به ثروت واراضی ملی دارند، داشته و با آنها برخورد جدی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سلامت بهداشتی و ذبح شرعی اولویت اصلی جهادکشاورزی در ورود گوشت از کشورهای دیگر بوده و بدون نظارت علمای مربوطه هیچ گوشتی از کشورهای دیگر وارد کشور نمی‌شود.

وی همچنین گفت:طبق قانون ۶۹درصد از زکات دریافتی باید به فقرا اختصاص یابد ولی با توجه شرایط استان آذربایجان‌غربی بیش از۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده استان درسال گذشته به فقرا اختصاص یافته است.

رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه زکات از ضروریات دین اسلام است اظهار کرد: شورای زکات با همکاری کمیته امداد که مسئولیت محروم شناسی را برعهده دارد تشکیل شده تابراساس سیاست‌ها زکات را جمع‌آوری و دربین نیازمندان توزیع کند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»