رئیس تعاونی روستایی شهرستان مهریز: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شرکت های روستایی تسهیلات پرداخت شده است

سید علی ایرانمنش| رئیس تعاون روستایی شهرستان مهریز گفت: به ۶ شرکت تعاونی های روستایی تهسیلاتی بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
محمود اکبری رئیس تعاونی روستای شهرستان مهریز با اعلام خبر تخصیص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی گفت: این وام به ۶ شرکت روستایی با هدف تهیه و توزیع نیاز های کشاورزی انجام شده است.
وی در خصوص تعاونی های تحت پوشش افزود: شهرستان مهریز دارای ۹ شرکت تعاونی که یک مورد در زمینه تولید و بقیه ۴ مورد در عرصه کشاورزی و بقیه در زمینه تعاونی روستایی و یک انجمن خبرگان که متشکل از کشاورزان نمونه مهریز مشغول به فعالیت هستند.
اکبری ادامه داد: مهریز با ۱۰ تشکل روستای با ۱۱هزار نفر عضو و سرمایه ۱۹ میلیارد و ذخیره قانونی ۸ میلیارد ريال با نظارت ادراه تعاون روستایی مهریز در حال فعالیت در بخش های کشاورزی و روستایی است.
وی خاطر نشان کرد: تعاونی های تحت پوشش تعاونی روستایی مهریز در سال جاری ۳ هراز تن شیر از اعضای شرکت تعاونی دریافت و ۷۸۷ هزار تن مواد سوختی، ۱۷۳ تن انواع کود از قبیل شیمایی، ریز مغذی ، آلی و زیستی، ۷ هزار و ۴۰۷ تن توزیع نهاده های دامی و ۲ هزار ۷۳۳ تن سموم توزیع و تولید می گردد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقاء سطح آگاهی تعاونی ها عنوان کرد: در سال جاری دو دوره آموزشی در زمینه قوانین، مقرارت با آئین نامه های مالیاتی ویژه حسابداران، هیات مدیره و مدیران عامل برگزار شده است.
اکبری تصریح کرد: دوره آموزشی مبانی کنترل و نظارت ویژه بازرسان شرکت های تعاونی شهرستان مهریز با حضور افراد مرتبط انجام شد.
رئیس تعاونی روستایی گفت: هدف از ایجاد تعاونی های روستایی تأمین موجبات پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی ، بازرگانی است.
اکبری با اشاره به مزیت های فعالیت شبکه های تعاونی ها در هر شهرستان مهریز افزود: اساسنامه مناسبی برای شرکت تعاونی ها با ساختار قانونی و تشکلاتی مدرن تدوین شده است. شرکت تعاونی ها در مناطق مختلف روستایی و شهری وجود دارند و ظرفیت مناسبی جهت واگذاری امور تصدیگیری دولت و تهیه تدارک و توزیع نهاده ها انجام می گیرد.
وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه تعاونی روستایی مهریز هدایت، حمایت و نظارت بر تشکلات روستایی و توانمندسازی سازمان ها تحت نظارت این اداره است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام