فروش کالا بیش از قیمت مندرج تخلف محض است

به گزارش هفته نامه افق کویر، مشاهدات در بازار نشان می‌دهد برخی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه های سطح شهر، محصولات مورد نیاز مردم مثل چای را در انبارها ذخیره و یا بالاتر از قیمت مندرج بر روی محصول به مصرف کننده می فروشند. همین امر باعث ایجاد تشنج در بین افراد جامعه شده و افراد برای اینکه مجبور نباشند این محصولات را گرانتر تهیه نمایند اقدام به خریداری بیش از نیاز خود می نمایند. اقدامی که شاید در بازه زمانی کوتاه به نفع مصرف کننده باشد، ولی در بلند مدت باعث ثبات قیمت غیرمتعارف محصولات شده و عاقبت دود آن به چشم مصرف کننده خواهد رفت.
این درحالی است که طبق قانون تعزیرات حکومتی، گران فروشی یعنی عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی بطور علی الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود که جریمه آن بر اساس میزان گران ¬فروشی توسط دادگاه تعیین می‌¬شود.
در این باره ولی اله رنجبر، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش اجناسی که فروش آنها بیش از قیمت درج شده روی اجناس هست تخلف محض هست گفت: اگر قیمت کالا یا خدماتی را بالاتر از قیمت مندرج بر روی کالا یا برای خدمات نرخ مصوب توسط مراجع رسمی خریداری کردند به واحد نظارت اتاق اصناف مراجعه و طرح شکایت نمایند.
وی افزود: طرح شکایت به صورت شفاهی قابل رسیدگی نیست و حتماً باید با ارائه اسناد و مدارک باشد؛ هرچند در بازرسی هایی که داریم این موضوع مد نظر بازرسین “صمت” هست.
رنجبر تصریح کرد: در بازرسی هایی که انجام شد با یک مورد تخلف مواجه شدیم که برای فرد متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات ارجاع داده شد

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»