دولت هیچ گونه برنامه ای برای سرمایه گذاری ندارد

به گزارش هفته نامه افق کویر، فرهاد اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بافق با بیان اینکه مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران – بافق از مجتمع های زیر مجموعه ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران است،گفت: کارهای اجرایی این مجتمع به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شده و سیاست گذاری در خصوص فروش،استخراج،انتخاب پیمانکار همه طی ابلاغ از تهران انجام می گیرد و ما تصمیم گیرنده برای نحوه فروش محصول نیستیم.
وی در بحث نیاز صنایع بافق به خوراک این موضوع را مد نظر فلات مرکزی نیز دانست، اما تصمیم گیری برای توزیع آن را توسط دولت عنوان کرد که به آنان ابلاغ می شود.
اسلامی با بیان اینکه براساس مصوبه دولت و ابلاغ معاون وزیر به ایمیدرو یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن خوراک به اصفهان منتقل شده ،افزود: از این میزان ۷۵۰ هزار تن از چاه گز و مابقی از مجموعه معادن سنگ آهن سنگان انتقال پیدا می کند و در این زمینه تصمیم گیرنده نیستیم.
آنومالی شمالی تنها راهبری آن واگذار شده است و دولت صاحب آن است
وی در بحث تبدیل وضعیت نیروها با اشاره به اینکه در دوره های مختلف تصمیماتی گرفته و انجام می شد و خود ما در این زمینه نمی توانیم کاری انجام دهیم و مجری قوانینی هستیم که تصویب می شود،اظهار داشت: دولت نسبت به استخدام نیرو هیچ برنامه ای ندارد و اگر نیاز باشد از شرکت های تأمین نیرو استفاده می کند.
مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران – بافق با بیان اینکه دولت هیچ گونه برنامه ای برای سرمایه گذاری ندارد؛ اما از سرمایه گذار استقبال می کند،خاطر نشان کرد: آنومالی شمالی بحث راهبری آن واگذار شده و دولت صاحب آن است و هر گونه بهره برداری یا قرارداد بلند مدت را به جهت اطمینان خاطر سرمایه گذار و بخش خصوصی اجرا می کند.
حدود هزار نفر در مجتمع فلات مرکزی شاغل هستند
وی تعداد نیروهای شاغل در مجتمع فلات مرکزی را بصورت مستقیم حدود ۹۰۰ تا هزار نفر عنوان کرد که اکثریت در معدن چاه گز هستند و تصریح کرد: بالای ۷۰ درصد نیروها بومی هستند و پیمانکار نیز موظف به جذب نیروی بومی می باشد، مگر نیروهای متخصص یا نیروهایی که همراه با پیمانکار جا به جا می‌شوند.
هیچ گونه تعدیل نیرویی در معدن میشدوان صورت نگرفته است

اسلامی با بیان اینکه هیچ گونه تعدیل نیرو در معدن میشدوان صورت نگرفته،توضیح داد: قرارداد نیروهای پیمانکار زمانی که بحث راهبری معدن برای حضور سرمایه گذار مطرح شد، پایان یافته بود که نیروهای آنان از بیمه بیکاری استفاده نمودند و افرادی که بیمه بیکاری آن ها رو به اتمام بود جذب شدند و عده باقی مانده نیز با استارت کار معدن جذب خواهند شد.
وی در بحث افزایش ذخیره با بیان اینکه برنامه ای در این زمینه مثل کارهای اکتشافی داریم که مستقیم به عهده ما نیست و شرکت ایمیدرو و تهیه و تولید آن را انجام می دهند،افزود: ذخایری کشف و به آن اضافه می شود و برای آن برنامه خواهیم داشت و اقداماتی برای راه اندازی ذخیره ای دیگر نیز انجام گرفته است.
تا خوراک داخلی تأمین نشود، صادراتی انجام نمی گیرد
مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران – بافق تاکید کرد: هیچ گونه صادراتی نداریم و تنها فروش معدن است و این کار می تواند از سوی شرکت هایی که اقدام به خرید می کنند انجام گیرد،اما اکنون ابلاغ شده تا خوراک داخلی تامین نشود، صادراتی انجام نمی گیرد.
طی ۲ سال بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عوارض به شهر پرداخت شده است

وی در بحث عمل به مسئولیت های اجتماعی با بیان اینکه ۲ درصد عوارض فروش مواد معدنی فلات مرکزی پرداخت می شود،گفت: از نیمه دوم سال ۹۶ تا امروز مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده ایم و برنامه پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر را داریم.
بهره برداری از جاده چاه گز تا پایان سال۹۸
اسلامی در خصوص تحویل سنگ به سنگ آهن برای دانه بندی با بیان اینکه مسئول سیاست گذاری در این زمینه نیستیم و دولت تصمیم گیرنده است،تصریح کرد: اما با انجام این کار حدود ۱۲۰ نفر نیرو بیکار می شوند.
وی پیرامون بهره برداری از جاده چاه گز که تا پایان سال انجام می گیرد،توضیح داد: طول جاده ۶۶ کیلومتر با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان است که بخشی از آن در هفته دولت زیر عبور خواهد رفت.جاده استاندارد و تمامی نکات ایمنی در آن رعایت شده است.
رؤسای ادارات در برابر بازگرداندن نیروهای مأمور به خدمت
مقاومت می کنند

مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران – بافق در خصوص نیروهای مامور به خدمت بیان کرد: تعدای از این نیروها را بازگرداندیم اما رؤسای برخی ادارت به شدت مقاومت می کنند. برخی ارگان ها نیز درخواست نیرو داده اند.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی