رئیس شورای شهرستان بافق درخصوص آلایندگی معادن گفت: مجوز واحد سبز معادن تا واقعیت فرسنگ‌ها فاصله است

به گزارش هفته نامه افق کویر، عصر شنبه ۱۹ مرداد ماه، نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر بافق با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
محمد رنجبر رئیس شورای شهرستان بافق با بیان اینکه تنها شهری که در کشور مجوز دریافت عوارض دو درصد حاصل از محل فروش سنگ‌آهن را دارد بافق است در پاسخ به این پرسش که چرا کارگروه مطالبات مردمی سهل گرفته می‌شود؟ افزود: کارگروه مطالبات مردمی جلسات داخلی دارد که با حضور اعضا از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه، فرماندار، اعضای شورای شهر و مدیران عامل شرکت‌ها به‌صورت دوره‌ای و منظم در دفتر مسئولین برگزار می‌شود، ولی گزارش دهی هر دو ماه یک‌بار برگزار می گردد که سه بند صورت‌جلسه ۰۹/۰۶/۹۳هردو ماه یکبار و یکی بند ۱۵ درصد هم هر ۴ ماه یکبار باید به مردم گزارش داده شود.
رئیس شورای شهرستان بافق تصریح کرد: چند ماهی جلسات گزارش دهی کارگروه به تأخیر افتاده است، ولی مردم هم استقبالی نکردند؛ اگر واقعاً دنبال مطالبه گری هستیم باید نقد کنیم. یکی از ابزارهای پیگیری مثبت و مؤثر حضور در جمع مردم و گزارش دادن به آن‌ها است، ولی احساس شده که مردم خسته شده‌اند. در سال‌های اول بازده ای بالایی داشته و به جرأت این را ثابت می‌کنیم.
رنجبر اظهار داشت: زمان شروع به کار طرح گندله سازی سه چاهون، صندوق می‌خواست سهام شرکت سنگ‌آهن که ۶۷ ونیم درصد بود را خریداری کند تا بتواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند که علناً خود وزیر اعلام کرد؛ ما بنگاه اقتصادی نیستیم طلبی از دولت داشتیم و برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری نبوده، ولی این صورت‌جلسه کمک بزرگی به شهر کرد. زمانی این اتفاق افتاد که اجازه داده نمی‌شد سرمایه‌گذاری در شهر انجام شود و این اتفاق بزرگی بود.
رئیس شورای شهرستان افزود: خوراک معدن چاه گز به خاطر عیار بالای حق معدن بافق است؛ اگر خوراک معدن چاه گز را به سنگ‌آهن بدهند عمر معادن هم دو برابر می‌شود؛ لذا باید دید مسئولین چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند.
رنجبر در ادامه به تأمین خوراک شرکت سنگ‌آهن اشاره و بیان داشت: امیدوارم معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص تأمین خوراک جواب شفاف بدهد و خیال مردم منطقه را راحت و دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند، شهری که پنجاه سال تأمین‌کننده خوراک معادن فولادی آن‌ها بوده الآن باید کمک کنند و خواست همه مردم و مسئولین شهرستان هم همین است.
رئیس شورای شهرستان بافق در پایان در رابطه با بدهی معادن به شهر نیز تصریح کرد: چند معدن بدهی خود را نپرداختند و ما نخواستیم به مردم بکشانیم، باید خودشان به قانون احترام بگذارند و تمکین کنند و حق‌ و حقوق این شهر را بپردازند، از نظر آلایندگی آن چیزی که معادن مجوز واحد سبز می‌گیرند تا واقعیت فرسنگ‌ها فاصله است و این را هم به مدیرکل محیط‌زیست استان گفتم.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل