فرماندار بافق: تفاوت هزار رنگ قیمت ها در بافق بخاطر ضعف نظارتی اتاق اصناف است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، نشست خبری محمد زاده رحمانی فرماندار بافق، تفکری معاون سیاسی امنیتی و فتاحی معاون امور هماهنگی فرماندار به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه صبح امروز در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

زاده رحمانی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در سال جاری کل پروژه‌های شهرستان ۷۱ پروژه هست که با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در بافق

وی در ادامه افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگ و آموزش، مخابرات، کشاورزی و زیرساختی است که در حوزه زیرساختی ضمن اینکه جاده سیروس آباد رسماً بااعتبار ۶۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود محور بافق رفسنجان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار این پروژه در محدوده شهرستان بافق بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

زاده رحمانی ادامه داد: فاز اول جاده چاه گز به مسافت ۲۵ کیلومتر بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان زیر ترافیک خواهد رفت و امیدواریم در این حوزه نیز گازرسانی به دهستان کوشک در دهه فجر به بهره‌برداری برسد و چند روستای پرجمعیت را قبل از فصل زمستان زیرپوشش گاز قرار دهیم.

فرماندار بافق اظهار داشت: روستاهای خوسف و بشکان نیز که سال آینده تحت پوشش گاز قرار گیرند شهرستان بافق به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد، همچنین آب‌رسانی به روستای قطرم نیز که به پایان برسد تمام روستاهای شهرستان از آب شرب و بهداشتی برخوردار خواهند شد که باید پایداری شبکه را افزایش دهیم.

رئیس شورای تأمین شهرستان در خصوص منبع تأمین این اعتبارات نیز گفت: جاده نوق یک پروژه مشارکتی است، به این معنی که زیرسازی توسط مالکان و بهره‌برداران انجام و هزینه پخت، پخش و اجرا نیز بر عهده فرمانداری است.

زاده رحمانی در خصوص فولاد بافق نیز افزود: طبق اعلام مدیران این شرکت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پروژه احیای آن شروع‌شده و در مدت‌زمان ۲ سال قرار است به اتمام برسد و ما هم از طریق اداره کل صمت پیگیر هستیم که به سرانجام برسد.

وی در ادامه به دانشکده فنی و حرفه‌ای اشاره و بیان داشت: سیاست دانشگاه علمی کاربردی کشور این است که مراکز علمی کاربردی که وابسته به دستگاه‌های دولتی هست مثل مرکز علمی کاربردی استانداری و بهزیستی جمع‌آوری و به بخش خصوص واگذار شود، دو دانشگاه علمی کاربردی دولتی در استان وجود دارد که بافق و میبد است که یا باید جمع‌آوری و یا اینکه تغییر ماهیت بدهد و دانشگاه چهارمی در شهرستان نمی‌آید که موازی کاری و با تضعیف واحد‌های دیگر شود و دانشگاه علمی کاربردی تبدیل به دانشکده فنی و حرفه‌ای می‌شود.

زاده رحمانی در خصوص میزان پرداخت عوارض توسط معادن نیز تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر حسابرسی را انتخاب و در حال بررسی هست و از زمان حضور فلاح به‌عنوان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن روند پرداخت عوارض هم منظم وهم بروز شده و بدون هیچ دغدغه‌ای در حال پرداخت و به نسبت ۷۰ به ۳۰ بین پروژه‌های شهرداری و بخشداری تقسیم می‌شود.

این مقام مسئول در حوزه تقسیمات کشوری نیز افزود: پروسه تقسیمات کشوری زمان‌بر است، از ۲۰ تیرماه سال ۷۲ تصمیمی گرفته‌شده و از این تاریخ تغییری ایجاد نشده است. در حوزه بهاباد نیز بحث بین مصوبه خطی و اسمی مورد ابهام است که در حال برسی است، از ۴ مرداد سال ۴۸ که بافق به شهرستان تبدیل‌شده برای اولین بار در اسفندماه ۹۷ در هیئت دولت مصوبه‌ای انجام و به مساحت بافق ۴۰۰ کیلومترمربع افزوده شد. سایر موارد هم همراه با اعضای شورای شهر و نماینده مردم در چارچوب وزارت کشور در حال پیگیری هستیم. تایید نامه وزارت کشور در خصوص ابقا صورتجلسه سال ۷۲ در مورد ابهامات اردکان و بافق را رد میکنم و در این نامه تنها ذکر شده در طی این سال ها تغییری رخ نداده است.

فرماندار بافق در پاسخ به این سؤال که آیا نامه‌نگاری‌های مسئولین که این روزها از طریق فضای در حال انتشار است آیا به نفع شهرستان است یا خیر نیز بیان داشت: به نظر من این کار به ضرر شهرستان است و کار پسندیده‌ای نیست و در هیچ شهری هم این حرکات نیست و ما باید هم حفاظت گفتار، رفتار و حفاظت نوشتار داشته باشیم و زیبنده نیست زمانی که مسئول هستیم و به مکاتبات دسترسی داریم و زمانی که نبودیم یک سری مکاتبات را که عمدتاً به ضرر شهرستان تمام می‌شود در فضای مجازی قرار دهیم که این عمل باعث می‌شود منبع خیلی از دسترسی‌ها به مکاتبات کمتر شود. از طریق مراجع مربوطه نیز تذکرات لازم را داده‌شده است.

احداث مدرسه در مناطق سیل زده لرستان به همت خیرین بافقی

بالاترین مقام اجرایی دولت در بافق در خصوص احداث مدرسه وحشی بافقی دریکی از روستاهای سیل‌زده لرستان نیز گفت: سه نفر را برای جمع‌آوری کمک‌ها مشخص و آن‌ها نیز در حال جمع‌آوری کمک‌ها هستند، بابت انتقال قبر وحشی بافقی نیز رایزنی‌هایی صورت و موافقت‌ها نیز جلب و آخرین اقدامی که انجام شد به‌اتفاق اعضای شورای شهر و شهردار جلسه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی برگزار و یک سایت ده هکتاری جنب دانشگاه پیام نور اختصاص داده شد و منتظر تحویل شهرداری هستیم که انتقال قبر صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره استانی خرما و رویداد ملی شتر در آبان ماه اشاره کرد.

زاده رحمانی در ادامه این نشست به تأمین خوراک شرکت سنگ‌آهن اشاره و بیان داشت: کارگران و کسانی که در مجموعه شرکت سنگ‌آهن فعالیت می‌کنند هیچ نگرانی بابت تأمین خوراک نداشته باشند و ما مسئولین نیز پیگیر هستیم علاوه بر منابعی که برای تأمین خوراک در نظر گرفته‌شده در خصوص سنگ معدن چاه گز نیز به جد پیگیر و مطمئن هستیم نتیجه می‌گیریم.

تفاوت هزار رنگ قیمت ها در بافق بخاطر ضعف نظارتی اتاق اصناف است

فرماندار بافق در خصوص اختلاف قیمت یک کالا در چندین مغازه شهرستان و اینکه کدام ارگان مسئول نظارت بر آن‌ها هست نیز افزود: یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه هست متأسفانه نظارت بر صنوف بر عهده خود اصناف هست که خود یک نوع آسیب است و باید حتماً اصلاح و دوباره به اتاق بازرسی اداره صمت برگردد و متأسفانه قوانینی هم که وجود دارد بازدارنده نیست و تفاوت قیمت یک جنس در چند مغازه ناشی از ضعف اتاق اصناف است.

زاده رحمانی در پایان در پاسخ به این سؤال که قبولی‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: نسبت به سال‌های قبل بافق روبه‌جلو است ولی نسبت به پتانسیل و استعداد بافقی‌ها متأسفانه جایگاه ما خیلی پایین است. مشکل اساسی ما ضعف در بدنه آموزش‌وپرورش و نیروی انسانی و خانواده‌ها هست، خانواده‌ها باید سطح فرزندان خود را خیلی بالاتر از این بدانند که در کار معدنی باشند و علیرغم اینکه دانشگاه فرهنگیان سهمیه خوبی به بافق اختصاص داده ولی متأسفانه استقبالی نمی‌شود. در حوزه ماده ۲۸ امسال ۳۰ درصد افزایش استخدام برای بافق در نظر گرفته‌شده که این آزمون نیز در مهرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”