اهل محل به عزا نشسته اند، آهسته برانید

“اهل محل به عزا نشسته اند، آهسته قدم بردارید” این متنی است که جوانان خیابان مهدیه و اهالی فخریه بر روی پارچه بزرگ مشکی در بلوار فاطمیه نصب نمودند، باز هم تصادف با موتورسیکلت . باز هم خیابان مهدیه کشته داد.
و ای کاش این تصادفات درس عبرتی می شد برای خانواده ها ،تا موتورسیکلت ها رااز نوجوانان و جوانان بگیرند.
جوانان که هنوز پشت لبشان سبز نشده ،ادعا ی مردی می کنند و هیجانات خود را با موتورتخلیه می کنند،اکثر آنها وقتی سوار بر موتور هستند بدون توجه به سمت جلو،اطراف خود را با سرعت می پیماند،بعضی از آنها مسافتی را تک چرخ و ویراژمی روند ،تا بیشتر خود نمایی نمایند، آنها برای این منظور موتور را دوست د ارند که عاشق سرعتند.
غافل از آنکه خانواده هایشان چشم نگران و مضطرب.هر بار که از خانه می روند،منتظر آنهایند.
مادرهایی که با خون دل پسرانشان را بزرگ نمودند .قدرت این را ندارند که در برابر آنها جبهه بگیرند و مانع از موتور سواری آنها شوند،به گفته مادران وقتی هم سن و سالهای فرزندانشان موتور سوارند ،باعث می شود که جوانان دیگر را ترغیب نموده و خانواده های دیگر نتوانند در برابر فرزندانشان واکنش نشان دهند،جو محیط اطراف باعث می شود که خانواده ها تصمیم بر اقدام عجولانه و کار شکنانه بگیرند و گلهای تازه به ثمر نشسته خود را به دست خطربسپارند
چه کسی می تواند درک کند که بر اثر مادرهای داغ دیده چه می آید و چه لحظاتی را می گذارنند ؟ آیا آنها قادرخواهند بود بعد ازمرگ جوان و نوجوانشان ادامه حیات دهند یا خیر ؟ آیا دنیا دیگر برای آنها ارزش دارد یا خیر؟
وای کاش خانواده ها از کشتن جوانان اهل محلمان درس عبرت بگیریم ودرمقابل جوانان بایستیم و نگذاریم گلهای زیبایمان در ابتدای سن جوانی پَر پَر شوند ،بیایید قدرت “نه گفتن “را یاد بگیریم و همیشه در برابر خواسته های جوانمان کوتاه نیاییم .
همان جوانانی که در تشییع دو دوست جوان خود شرکت نمودند ،گریه کردند،هیئت گرفتند،همراهی کردند،اما باز هم با موتور سیکلت هایشان آمدند.

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در