دانش‌آموختگان علمی‌کاربردی، ۵۰۰ میلیون ریال وام می‌گیرند

یزد – ایرنا – رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی کشور گفت: برای حمایت از ایده‌های برتر دانش آموختگان این دانشگاه از سوی معاون علمی رئیس جمهوری تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به آنان پرداخت می‌شود.

“حسین امید” روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در یزد افزود: این تسهیلات طبق مقررات در راستای حمایت از دانشگاهیان زیر پوشش با  کارمزد ۲درصد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی به امضا رسیده به مرور به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

این مسئول بیان داشت: حمایت از دانش‌آموختگان و ارتقای فعالیت‌های آنها در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی جزو برنامه‌های محوری و همیشگی این دانشگاه هست.

امید، یکی از اساسی‌ترین برنامه  این دانشگاه را طرح آمایش در تمام کشور ذکر کرد که بر اساس آن نیازهای هر منطقه به آموزش مهارتی شناسایی و دوره جدید مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون حدود ۷۵ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و برنامه‌ها بنحوی تعریف و اجرا می‌شود که اشتغالزایی و کارآفرینی محور تمام برنامه‌هاست.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار داشت: پذیرش دانشجو در مراکز زیر پوشش بر اساس سوابق تحصیلی است که علاقه‌مندان می‌توانند استفاده کنند.

امید به اهمیت همکاری رسانه‌های گروهی در معرفی وضعیت، امکانات و برنامه‌های این دانشگاه به مردم و فرهنگ‌سازی کار و تلاش به جای مدرک گرایی تاکید کرد.

۲۵۰ هزار دانشجو در ۶۰۰  دانشگاه علمی‌کاربردی کشور تحصیل می‌کنند.

هم‌اکنون افزون بر هشت هزار دانشجو در ۱۵۰رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی در ۲۳ مرکز فعال دانشگاه علمی کاربردی یزد مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»