برای وحشی بافقی شهر یزد بهتر است

محسن عباسی هرفته، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که توسعه فرهنگ عمومی و احیای فرهنگ دینی در مسائل مختلف را یکی از مهمترین رویکردهای این دوره شورای اسلامی شهر یزد دانست و اظهار کرد: جذب مشارکت عمومی به ویژه نخبگان فرهنگی یزدی در برنامه‌های مختلف خدماتی، عمرانی و اجرایی یکی از دستاوردهای اجرایی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است.
وی با بیان این‌که توجه به بحث فرهنگی یکی از اولین محورهای تدوین بودجه شهرداری یزد است، افزود: پیاده محوری فیزیکی یکی از محورهای اصلی این دوره شورا می باشد که بودجه سالانه شهرداری را می طلبد.
سخنگوی شورای شهر یزد طرح سامان دهی خندق شهر تاریخی یزد را در خیابان سید گلسرخ و هوشمند سازی و مکانیزه کردن صدور پروانه و ممنوعیت ورود سواره های غیر ساکن در بافت تاریخی که باید خبرنگاران آن را به مطالعه عمومی تبدیل کنند را از دیگر طرح های در دست اقدام شورای شهر یزد دانست و افزود: کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری بحث مناسب سازی فضاهای عمومی شهری را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.
سخنگوی دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با این که توجه به بحث محیط زیست از دیگر رویکردهای جدی این دوره شورا است خاطر نشان کرد: عدم ساماندهی نخاله های ساختمانی و گودهای زباله تهدیدی جدی برای ارتقاء زندگی در یزد است. وی با بیان این که روزانه ۳۰۰ تن زباله در یزد تولید می شود خاطر نشان کرد: بحث توسعه فرهنگی در راستای کاهش زباله شهری از دیگر برنامه های در دستور کار شهری است.
در ادامه محسن عباسی هرفته سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگار افق کویر پاسخ داد:
افق کویر: ترمینال مسافربری میدان امام علی(ع) برای مسافران به ویژه شهروندان بافقی دارای امکانات رفاهی مناسب نیست و شرکت ها مسافربری داخل کانکس قرار دارند، حتی نماز خانه و سرویس بهداشتی مناسب نیست ، چه برنامه ای شورای شهر بر ای رفع این مشکل شهروندان بافق، بهاباد، انار و مهریز دارد که از اینجا استفاده می کنند؟
انتقادتان پذیرفته است و در جلسات زیر ساختهای زیست محیطی مطرح می شود.
افق کویر: موضع شورای اسلامی شهر یزد در خصوص انتقال مقبره وحشی بافقی از یزد به زادگاهش بافق چیست و چه کمکی می تواند انجام دهد؟
از لحاظ شرعی مشکل دارد و برای مرحوم وحشی بافقی شهر یزد بهتر است.
افق کویر: آیا شهرداری می تواند بدون اخذ عوارض های قانونی از شرکتها و صنایع ادامه خدمت بدهد؟ آیا امکان بیان رقم و عدد در این زمینه وجود دارد؟
این کار امکان ندارد.
افق کویر: بیمارستان مادر یکی از بیمارستانهایی است که از استانهای دیگر برای درمان به آن مراجعه می کنند ولی جای پارک مناسب و حتی فضای سبز در اطراف این ساختمان نیستکه افراد همراه بیمار در آنجا استراحت نمایند آیا برنامه ای دارید که یکی از ساختمان مخروبه خریداری نموده و به فضای سبز تبدیل نمایند؟
متأسفانه مکانی درآن نزدیکی وجود ندارد که بتوانیم به فضای سبز تبدیل کنیم.
افق کویر: چرا برای زیباسازی و فضای کمربندی ورودی شهر مخصوصاً طرف ورودی بافق هیچ اقدامی صورت نمی گیرد؟
با توجه به این که ورودی شهر یزد از طرف بافق و مهریز به محمد آباد ختم می شود ما فعلاًطرح ساماندهی میدان محمد آباد را در دستور کار قرار داده ایم و کارهایی را انجام داده ایم. ما می دانیم که باید بیشتر از این فضا سازی صورت گیرد ولی فعلاً همان میدان محمد آباد در دستور کار است.
یزد/ فلاحتی / خبرنگار هفته نامه افق کویر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در