امام جمعه بافق: مداحان در شان امام حسین (ع) مداحی کنند/مقاومت در برابر ظلم یکی از درس‌های عاشوراست

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه مداحان در شان امام حسین (ع) مداحی کنند گفت: مقاومت در برابر ظلم یکی از درس‌های عاشوراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی، امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته شهرستان بافق خطاب به مداحان گفت:مداحان و نوحه خوانان باید به متن مصیبت‌های خود توجه داشته باشند و اشعاری که می‌خوانند منبع موثقی داشته باشد.

او افزود:در هیئات نباید اختلاف ایجاد شود و هیئات به گونه‌ای عزاداری کنند که در شان امام حسین علیه السلام باشد.

خطیب جمعه بافق با بیان اینکه باید از برخی حرکات برخلاف دین پرهیز کرد تصریح کرد: سعی کنید با اخلاص و اشعار مورد عنایت ائمه عزاداری کنید و به پیام عاشورا که ایثار و ازخودگذشتگی است توجه داشته باشید.

حجت الاسلام سلیمانی مقاومت در برابر ظلم را یکی دیگر از پیام‌های عاشورا بیان کرد و ادامه داد:اگر مسوولان ما امروز در مقابل آمریکا ایستاده اند بخاطر درس گرفتن از عاشوراست.

او خاطر نشان کرد:اگر کربلا و عاشورا بعد از ۱۴۰۰سال مانده بخاطر پایداری این ملت است.

امام جمعه بافق به ملاقات حزب الله لبنان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:مقاومت و پایداری استکبار را به زمین می‌زند که این مقاومت و پایداری قدرت اسلام و قرآن است.

خطیب جمعه بافق همچنین خطاب به همگان گفت: از عاشورا و تاسوعا بهره بگیرید تا در آخرت سعادتمند شوید.

قرارگیری در استانه شهادت آیت الله مدنی و طالقانی و گرامیداشت شهدای قیام ۱۷شهریور از دیگر مواردی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی