شهدای گرانقدر و معزز بافق( شهید مسعود کریمی )

شرح زندگی
شهید مسعود کریمی، در ماه رمضان سال۱۳۴۹ شمسی درخانواده ای مذهبی در روستای مبارکه بافق چشم به جهان گشود. در کودکی پر از جنب و جوش بود. در سن ۶سالگی واردمدرسه شد. ودوران ابتدایی رابا موفقیت پشت سرگذاشت. مسعود درسن۱۰سالگی
با مسائل مذهبی آشنا شد، واعمال تکالیف دینی خود را مثل: نمازوروزه را انجام می داد. درهمان ایام با کتابهای مذهبی آشنا شد. به طوری که مشترک یکی از انتشارات گردید. و هرماه مقاله وکتاب برایش ارسال می شد.
درسال ۱۳۶۰ وارد مدرسه راهنمایی شد. این دوران نیز موفق بود ، هنوز۱۴ سال بیش نداشت . که قصد رفتن به جبهه کرد. زیرا پدرش در جبهه بود، موافقت خانواده حاصل نشد. فکر جبهه درسرش بود. دائم به پدر میگفت : می خواهم به جبهه بروم . پدرش اورا پند داده ، می گفت : شما باید درس بخوانید و درس را ادامه دهید. چون مدرسه هم یک سنگر است. در جواب پدرمیگفت: درست است که مدرسه سنگر است. ولی من وظیفه خود می دانم که الان جبهه به وجود سربازانی مثل ما نیاز دارد. و من باید به جبهه روی آورم.
سال اول دبیرستان را با موفقیت سپری کرد. و بازفکر جبهه درسرش بود،که موافقت پدر را جلب کرد. ودرسال۶۷ ماه مبارک رمضان دربسیج ثبت نام کرد. ودر تاریخ۲۹/۱/۶۷ به مرکز آموزش شهیدبهشتی یزد اعزام گردید. مدت ۴۵ روز آ موزش نظامی را سپری کرد. ودرمورخ۱۰/۳/۶۷ لحظه ای که رژیم بعثی عراق قصدحمله به خاک پاک خوزستان را داشت. بدون اینکه از خانواده خداحافظی کند، با اولین اعزام فوق العاده عازم جبهه شد. چندروزی در موقعیتهای تیپ الغدیر به خدمت مشغول شد. همان طور که دوستانش شرح می دهند، درآنجا نماز شب می خوانده وبا قرآن وکتب مذهبی سر وکار داشته درمورخ۱۹/۳/۶۷ به محورعملیات شلمچه اعزام شد وهدف او که به جبهه رفت این بود که از پرچم اسلام دفاع کند .بعد از سالها آرزوی او تحقق می یابد. وساعت۵/۳عصر۲۱/۳/۶۷ وارد عملیات شده ومقارن باظهر همان روز براثر ترکش های خمپاره مجروح شده که به پشت جبهه اعزام وبر اثر خون ریزی زیاد وتشنگی در بیمارستان گلستان اهواز در تاریخ ۲۳/۳/۶۷ به آرزوی دیرین خود شهادت در راه خدانائل گردید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در