اقدام نظامی علیه ایران، به «جنگ تمام عیار» منجر می‌شود

سی‌ان‌ان به نقل از ظریف: اقدام نظامی علیه ایران، به «جنگ تمام عیار» منجر می‌شود.

شبکه «سی‌ان‌ان» روز پنج‌شنبه گزارش داد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با این شبکه هشدار داده است که هرگونه اقدام نظامی آمریکا یا عربستان سعودی علیه ایران، به «جنگی تمام‌عیار» منجر می‌شود.

اخبار سیاسی- وی با این حال گفته است: «بیانیه من در دفاع از کشورم بسیار جدی است. این بیانیه‌ای بسیار جدی است که ما ما نمی‌خواهیم وارد درگیری نظامی شویم.»

ظریف با تأکید بر اینکه ایران برای دفاع از خود لحظه‌ای غفلت نمی‌کند، گفته است که اگر آمریکا یا عربستان با ایران وارد درگیری نظامی شوند، کشته‌های بسیار زیادی خواهند داشت.

وزیر امور خارجه در این مصاحبه به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران در موضوع عملیات تلافی‌جویانه یمنی‌ها علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی اشاره کرده و گفته است که تهران در این اقدام نقشی نداشته و اکنون ارتش یمن مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است.

در بخش دیگری از این مصاحبه، از ظریف در مورد مذاکره با آمریکا برای دستیابی به توافقی تازه سؤال شده است. وی در این مورد گفته است: «[برجام] توافقی است که ما با ایالات متحده به دست آوردیم. چرا باید دوباره مذاکره کنیم؟ چرا باید چیزی را شروع کنیم که شاید یک سال و نیم دیگر دوباره آن هم بی‌اعتبار شود؟»/افکار نیوز

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”