رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه: فعالیت‌ اصلاحی مددجویان در زندان‌های یزد قابل تعمیم است

یزد – ایرنا – رئیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی که در زندان‌های استان یزد انجام می‌شود در سطح کشور نمونه و قابل تحستین و تعمیم است.

حجت الاسلام علی عبداللهی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت و نیز زندان مرکزی یزد افزود: خدمات صورت گرفته در زندان‌های این استان هر بصیر و مبصری را به تحسین وا می‌دارد.

به گزارش عصر یکشنبه اداره کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد، وی از فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندان مرکزی شامل کارگاه‌های آموزشی مجتمع فنی و حرفه‌ای ، مدرسه قرآنی و اجرای برنامه‌های مربوط به قرآن، بهداشت و درمان، خوابگاه ، اشتغال ، کتابخانه دفاع مقدس و مرکز دیجیتال و طرح‌های عمرانی بازدید کرد.

وی همچنین اجرای همخوانی قرآن گروه ۳۰۰ نفری مددجویان زندان مرکزی را شاهد بود و پس از تمجید روحیه مددجویان برای شرکت در برنامه‌های اصلاحی به پنج  نفر از مددجویان فعال در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی کمک‌هزینه سفر زیارتی به عتبات عالیات اعطا کرد.

بازدید از فعالیت‌های آموزشی، اصلاحی و تربیتی کانون اصلاح و تربیت و همچنین گفت و گو با مددجویان این مرکز از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به یزد بود.

گردهمایی رئیسان حفاظت اطلاعات دادگستری و اداره های وابسته در استان به میزبانی مجتمع فرهنگی آموزشی شهید احمدی روشن کانون اصلاح و تربیت یزد برگزار شد که در ابتدای این نشست رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های یزد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های تامینی و تربیتی ارائه کرد.

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیر بومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام