روزی چقدر میوه بخوریم تا سالم بمانیم؟

به گزارش بهداشت نیوز مصرف میوه در مقادیر کم یا زیاد فایده‌های زیادی برای فرد خواهد داشت. توصیه می‌شود که روزانه میوه و سبزیجات حداقل ۴۰۰ گرم در ۵ وعده ۸۰ گرمی مصرف شود. یک وعده ۸۰ گرمی معادل یک قطعه کوچک میوه به اندازه توپ تنیس است. برای اندازه گیری سبزیجات معادل ۱ فنجان خواهد بود.

خوردن میوه حتی می‌تواند جلوی خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان را کاهش دهد. آمار‌های پزشکی نشان داده است مصرف بیش از ۵ وعده میوه در روز فایده‌ای نخواهد داشت. توجه داشته باشید که از تمام میوه‌ها استفاده کنید، زیرا در آن‌ها مواد مغذی فراوانی جمع شده است. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف به خصوص ویتامین C، پتاسیم و فولات است را بیشتر مصرف کنید.

فیبر فراوان موجود در میوه‌های مختلف می‌تواند برای سلامتی بدن مفید باشد؛ ازجمله کمک به کاهش کلسترول، احساس سیری طولانی مدت و کاهش وزن تدریجی اشاره کرد. میوه‌ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی نیز هستند، آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و سلامت سلول‌ها را تضمین می‌کنند و به همین دلیل رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها روند پیری را کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش خواهد داد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی