بسیج امکانات برای ساخت یک مرکز آموزش نظامی

دانشگاه آزاد اسلامی بافق، به دلیل برخورداری این شهرستان از منابع معدنی در مهر ماه ۱۳۷۱ به عنوان دانشکده معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، با پذیرش ۷۰ نفر دانشجو فعالیت خود را در کلاس های استیجاری هنرستان فنی شهید باهنر بافق آغاز کرد و بعد از گذشت ربع قرن فعالیت دارای ۲۷ ساختمان آموزشی، پژوهشی و رفاهی است.در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار! این واحد ۴۸ کارگاه و آزمایشگاه فعال دارد.این دانشگاه ۵۱ اختراع و بیش از ۳۱ طرح پژوهشی و بیش از ۳۱۷عنوان مقاله در همایش های ملی، منطقه ای و مجلات ISI علمی ـ پژوهشی از خود به یادگار گذاشته است.«۱»
اینها را آورده ام تا آنان که نمی دانند، دانشگاه از بیابانی بی حاصل بدینجا رسیده، آگاه باشند که برای آجر به آجر ساخت این واحد خون دلها خورده شده است.از بی مهری و کم لطفی برخی از مدیران که اینجا جای پرداختن به آن نیست و مجالی دیگر می خواهد، حرف بسیار است!
آنان که کمر بستند تا نگذارند دانشگاه رونق بابند! گرچه برخی از اینها در زیر خروارها خاک خفته اند و برخی گوشه ای، اختیار گرفته و به امورات زندگی روزمره خود می پردازند؛ ناگفته ها زیاد است. در مقابل ، کسانی هم باید گفت که زندگی خود را وقف عمران و آبادانی این مجموعه آموزشی عالی کردند! از بزرگ مردان و زنانی که مبالغی پول به این واحد کمک کردند و هنوز نام و نشانی از آنها نیست!از دهقانانی که حاضر شدند بخاطر عمران و آبادانی این واحد از مال خود بگذرند!اینها کم نیستند و هر کدام از آنها کتابچه ای قطور در وصف ایثار آنها خواهد شد.
حال گفته می شود این واحد به دلیل مشکلات مالی که چند سالی به علت ضعف مدیریت گرفتار آن بود؛ قرار است بخش های از آن جهت پادگان آموزشی در اختیار ناجا قرار گیرد!«۲» گرچه امام جمعه معزز بافق در دیدار کارکنان این واحد، موضوع را منتفی دانستند اما باید گفت، همانگونه که برای ساختن این مجموعه تمامی شهر بسیج شدند تا یک مجموعه آموزش عالی در بافق ایجاد شود حال تمام شهر امکانات خود را برای ساخت یک مرکز آموزشی نیروی انتظامی بسیج کنند! چه می شود اگر ادارات مختلف نسبت به واگذاری زمین، آب برق و گاز آن اقدام کنند!چه می شود اگر شرکتهای معدنی منطقه،بسته به فراخور حال خود مقداری کمک کنند و چه می شود اگر دلسوزان جامعه بافق پیشقدم شده و دست دولتی ها را گرفته و آنها را مدد کار باشند! این مثلث خواهد توانست مسائل موجود را حل و فصل کند و دیگر نیاز نباشد برای آوردن یک چیز با ارزش، چیز دیگری را خراب کرد، یعنی با آوردن یک پادگان آموزشی یک نهاد آموزش عالی از بین نرود!
همانگونه که گفته شد، برای آباد کردن یک جایی نباید، جای دیگری را خراب کرد! هنر آن است که به داشته های خود اضافه کنیم نه آن که با دست خود زحمات چندین ساله دلسوزان به این آب و خاک را نادیده بگیریم. هیچکس با ساخت یک مجموعه نظامی آموزشی مخالف نیست بلکه همه علاقمند هستند تا رونق و آبادانی شهر هم بیشتر شود پس با تدبیری درست هر دو را داشته باشیم
هم مجموعه آموزش عالی و هم مرکز آموزشی نظامی!

منبع:
«۱» تار نمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، تاریخچه
«۲»هفته نامه افق کویر، به شماره ۹۰۵مورخ۷/۰۷/۹۸صفحه یک، گفته های استاندار یزد

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

روش های فرزندپروری

موقع عصبانیت بهترین کاری که باید کرد چیست؟