حجم ترافیک بافق نیازی به چراغ راهنما ندارد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، متأسفانه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما باعث مشکلات زیادی گردیده است و بالطبع شهرستان بافق نیز از این موضوع مستثنی نیست.خبرنگار هفته نامه افق کویر، برای پیگیری مشکلات ترافیکی شهرستان گفتگویی اختصاصی با ” شهرام طولابی نژاد” فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بافق انجام داده است.
افق کویر:چرا شهرستان بافق چراغ راهنما ندارد، آیا نیازی به آن نیست؟
با توجه به حجم پایین ترافیک و کوتاه بودن معابر، نیازی به چراغ راهنما نیست؛ این امر باعث صرفه جویی در وقت شهروندان می شود.
افق کویر: فرهنگ راهنمایی رانندگی به طور مداوم درحال تغییر و تحول است؛ متأسفانه مردم آن را رعایت نمی کنند؛ (مانند دورزدن در میدان و …) برای آن چه برنامه ای دارید؟
عدم آگاهی کافی شهروندان نسبت به قوانین راهنمایی رانندگی که راهکار آن ایجاد زیر ساخت های لازم مانند شهرک ترافیک است که خود موجب پرورش ذهنی ترافیک می گردد.
افق کویر: افرادی که به میوه فروشی ولیعصر(عج) مراجعه می کنند خودروهای خود را در پارکینگ قرار نمی دهند و در مقابل میوه فروشی پارک می کند برای پیشگیری از ایجاد ترافیک و راهبندان چه برنامه ایی دارید؟
بی توجهی به مقررات از سوی شهروندان است؛ علیرغم اینکه میوه فروشی مجهز به پارکینگ است.
افق کویر: در سطح شهرستان حریم پیاده رو توسط مغازه داران اشغال می شود و مانعی برای رفت و آمد افراد می گردد؛ برای پیشگیری از این امر چه برنامه ای دارید؟
عدم رعایت استانداردسازی پیاده رو ها و عدم نصب موانع و نرده که از ورود به سطح شهر جلوگیری می کند.
افق کویر: راهنمایی و رانندگی جهت پیشگیری از ایجاد مزاحمت از سوی موتورسواران و خودروهایی که باعث ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان می شوند چه برنامه ای دارد؟
روزانه پلیس راهور با همکاری عوامل انتظامی شهرستان در راستای این موضوع طرح های ویژه ای را اجرا می کنند؛ مثل توقیف و اعمال قانون وسیله نقلیه متخلف.
افق کویر: در ابتدا نصب دوربین ها در سطح شهر بازدارنده بود، ولی در حال حاضر تأثیر چندانی ندارد؛ برای آن چه برنامه ای دارید؟
پلیس راهور پیگیر راه اندازی دوربین های مدار بسته می باشد که می بایست عملیات گرفتن کد از راهور ناجا برابر ضوابط و مقررات صورت گرفته و در رابطه با موتور سیکلت سواران در صورت مشاهده، برابر قانون با آنها برخورد می شود.
افق کویر: بعضاً در سطح شهر شاهد موتورسوارانی هستیم که با حرکات نا متعارف عرض خیابان را مسدود می کنند و یا در مراسمات و جشنهای مختلف باعث سلب آسایش از شهروندان می گردند برای پیشگیری از این تخلفات چه برنامه ای دارید؟
برابر دستور العمل های موجود، شخص یا اشخاص نباید در سطح راه و خیابان شربت یا شیرینی پخش کنند؛ مگر با مجوز شورای تأمین که در غیر این صورت برابر تبصره ۳ ماده ۱۴ آیین راهنمایی رانندگی مقصر شناخته و به مراجع قضایی معرفی می گردند.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل