فرمانده انتظامی بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه: عدم احساس مسئولیت توسط مالکین علت اصلی سرقت ها

به گزارش هفته نامه افق کویر، نشست خبری “سرگرد شهرام طولابی نژاد” فرمانده انتظامی شهرستان بافق با اصحاب رسانه، صبح روز چهارشنبه ۸ آبان ماه در دفتر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بافق با حضور معاونین وی برگزار شد.
در ابتدای این نشست سرگرد طولابی نژاد گفت: ما در نیروی انتظامی تحت فرماندهی “سردار اشتری” قائل به این امر هستیم که هیچ سدی بین ناجا و خبرنگاران وجود ندارد، خبرنگاران مشکلات مردم را به ناجا منعکس و از طرفی عملکرد ناجا را به مردم اطلاع رسانی می کنند؛ در واقع مکمل یکدیگر هستند.
در نیروی انتظامی شاخص ها صحبت می کند
وی در ادامه افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت مثال زدنی در دنیا داریم؛ اگر امنیت کشور را که به خاطر خون شهدا حاصل شده با پیشرفته ترین کشورهای دنیا مقایسه کنیم؛ علیرغم مشکلات خاص امنیتی که کشور ما می توان با آن مواجه شود به برکت خون شهدا، اتحاد و همدلی مسئولین و مقام معظم رهبری شاهد امنیت پایدار در ایران هستیم.
نمی توانیم برای هر شخص یک پلیس داشته باشیم
فرمانده انتظامی شهرستان در خصوص تشکیلات سازمانی نیروی انتظامی شهرستان تصریح کرد: به لحاظ تشکیلات سازمانی نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم؛ در خصوص اقتدار نیز یکی از شاخصه های اقتدار، امنیتی است که مردم درک می کنند و در این خصوص نیز موردی نداشتیم که نارضایتی مردم را در بر داشته باشد، در نیروی انتظامی شاخص ها صحبت می کند.
وی اظهار داشت: امروز جرائم ما کنترل شده است، در بحث سرقت ها افزایش نسبی داشتیم و آن هم در مواردی است که خود مردم تأثیر گذار بوده اند. نمی توانیم برای هر شخص یک پلیس داشته باشیم و در هیچ کجای دنیا نیز این امر امکان پذیر نیست. سرانه پلیس در کشورها به ازای هر هزار نفر هشت نفر است در صورتی که در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ازای هر هزار نفر کمتر از سه نفر است، ولی با همین نیرویی که در اختیار داریم و با روحیه جهادی که دارند منویات مقام معظم رهبری(مدظله) را نصب العین خود قرار می دهند، شاخصه های ایجاد امنیت از بسیاری از کشورها بالاتر است. در شهرستان بافق از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی گزارش نشده و علیرغم اینکه دستگاههای نظارتی قوی در حال رصد هستند؛ هیچ گونه موردی نداشتیم و اقتدار خود را در شهرستان حفظ می کنیم.
عدم استقبال جوانان بافقی
از آزمون استخدامی نیروی انتظامی
“سرگرد طولابی نژاد” در خصوص نیروی انسانی نیز گفت: علیرغم اینکه فراخوان گسترده ای در سطح شهرستان برای جذب نیرو در نیروی انتظامی شهرستان داشتیم؛ متأسفانه استقبالی نشد و سهمیه ای هم که برای شهرستان در نظر گرفته شده بود، تکمیل نگردید.
این مقام مسئول افزود: مهمترین هدف من به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله) است که از طریق سلسله مراتب به ما ابلاغ می‌شود. فرایند نیروی انتظامی یک فرایند تعریف شده است و سلیقه ای نیست که هر فرمانده ای بیاید و اعمال سلیقه کند ما شاخصه ها و اهداف مشخصی داریم که طبق سلسله مراتب به آن عمل می کنیم. نظم و انضباط حضور میدانی و محسوس همکاران در سطح شهر، حضور به موقع در صحنه، پیشگیری از جرائم، پیگیری سخت، ایستگاه ایست و بازرسی و مقابله جدی با ترانزیت مواد مخدر از مهم ترین برنامه های من است.
عدم استقبال بافقی ها باعث اختلال در روند فعالیت تعویض پلاک گردید
سرگرد طولابی نژاد به تعطیلی مرکز تعویض پلاک در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: عدم استقبال همشهریان بافقی از ایجاد این مرکز باعث اختلال در روند فعالیت آن شده بود، ولی یک نفر در حال انجام کارها برای راه اندازی این مرکز است که بعد از انجام آموزش های لازم این مرکز در شهرستان راه اندازی خواهد شد.
بیشترین سرقت ها در بافق به خاطر عدم رعایت احساس مسئولیت توسط مالکین است
فرمانده انتظامی بافق در خصوص حقوق و مزایا در این ارگان افزود: اگر کسی بخواهد به واسطه حقوق وارد نیروی انتظامی شود؛ شاید کافی نباشد، ولی همه چیز حقوق نیست. دید ما در نیروی انتظامی دید الهی است. پلیس ما امروز یک پلیس دین محور است و نهادی است که از دورترین نقطه صفر مرزی تا سرمای کردستان در حال خدمت به این نظام مقدس هستند، چه پولی می تواند فرد را راضی کند که در سخت ترین و صعب العبور ترین مناطق خدمت کند.
سرگرد طولابی نژاد در ادامه در خصوص سرقت از منازل مسکونی نیمه ساز نیز اظهار داشت: باید خود مالکینی که قصد ساخت و ساز دارند نگهبانی برای ساختمان در نظر بگیرند که هم اشتغال زایی شود و هم سرقت ها کاهش پیدا ‌کند. بیشترین سرقت ها در بافق متأسفانه به خاطر عدم رعایت احساس مسئولیت توسط مالکین است.
طرح برخورد با موتورسواران متخلف با قاطعیت اجرا خواهد شد
فرمانده انتظامی بافق به موتورسیکلت سواران متخلف و فاقد گواهینامه هشدار داد و گفت: طی چند روز آینده طرحی اجرا خواهد شد و به مسئولین آموزش و پرورش نیز توصیه کردیم به دانش آموزان در مدارس تأکید کنند که طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف را با قاطعیت اجرا خواهیم کرد.
بالاترین مقام انتظامی شهرستان بافق در پاسخ به این پرسش که چقدر برفضای مجازی نظارت دارید؟ بیان داشت: فضای مجازی توسط پلیس فتا به شدت در حال نظارت است؛ اگر کسی شبهه ای ایجاد کند تحت پیگیری قرار خواهد گرفت. با پیگیری فرمانده انتظامی استان در آینده ای نزدیک پلیس فتا در شهرستان بافق راه اندازی و شروع به کار خواهد کرد.
اجازه هنجار شکنی به هیچ کس، تحت هیچ عنوانی نمی دهیم
سرگرد طولابی نژاد در خصوص نظارت بر تورهای گردشگری و جلوگیری از حاشیه سازی توسط آنها نیز بیان داشت: مخالف گردشگری در شهرستان بافق نیستیم، چون زمینه ساز ایجاد اشتغال در شهر می شود، ولی به شدت مخالف هنجارشکنی تحت هر عنوانی که باشد، بوده و اجازه هنجار شکنی به هیچ کس تحت هیچ عنوانی در شهر مذهبی بافق که خواستگاه بسیاری از علما است و مردم آن به شدت معتقد به اصول اسلامی هستند، نمی دهیم؛ طبق مصوبه‌ای که بوده حضور تورهای گردشگری در ایام شهادت و عزاداری در شهرستان ممنوع است؛ اگر کسی بخواهد تخطی از قانون کند با وی برخورد و نظارت کامل و بازرسی از کمپ های گردشگری را خواهیم داشت؛ در ضمن با استناد به مواد۶۳۸قانون مجازات اسلامی بحث کشف حجاب و سایر مواردی که با این مورد در ارتباط هست برخورد خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق به تعامل با بسیج و سپاه در خصوص گشت ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: گشت های رضویون با همکاری بسیج در سطح شهر انجام می گیرد و تعامل بسیار خوبی در این زمینه با بسیج و سپاه داریم و خود را جدای از بسیج نمی دانیم.
سرگرد طولابی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی بر اماکن سطح شهرستان و نامگذاری آنها می شود یا خیر؟ نیز گفت: برای نصب تابلو اماکن در ابتدا استعلامی از اسامی صورت می گیرد؛ اگر مغایر با شعائر و آداب و رسوم مردم باشد اجازه نصب به آنها داده نمی شود.
وی در خصوص پاتوق های شخصی و بعضاً تخلفاتی که در آن صورت می گیرد افزود: تاجایی که اشرافیت داشته باشیم و مردم همکاری کنند با پاتوق هایی که ایجاد مزاحمت داشته باشند برخورد می شود؛ هیچ جرمی بدون رسیدگی نمی ماند و به تمام تماس های مردمی پس از بررسی صحت آن، رسیدگی می شود.
این مقام انتظامی شهرستان تصریح کرد: نگرش من به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان یک پلیسی است که در کنار مردم است نه در مقابل آنها و این رویه کاری بنده است.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در