سید مصطفی داوودی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ، ۱۷میلیون و ۶۳۳هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و گندله از مبادی سنگآهن مرکزی ایران، گندلهسازی اردکان و نیز معدن سنگآهن چادرملو اردکان با استفاده از ۲۳۰ هزار و ۷۳۰ واگن به کارخانههای فولادسازی اصفهان و خوزستان و قسمتی برای صادرات به بندرعباس بارگیری شد که این عدد در هم سنجی با سال قبل از آن ۵٫۸۴ درصد رشد دارد.
وی خاطرنشان کرد: سالی که گذشت، چهار میلیون و ۹۸۴ هزار تن محموله از قبیل سنگآهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام تخلیه شد، امید میرود با طرحهای پیاده شده و برنامهریزی صورت گرفته، در سال جاری شاهد روند رو به رشدی در این ارتباط باشیم.
مدیرکل راهآهن منطقه یزد ادامه داد: این مجموعه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با هفت میلیارد و ۲۰۳ میلیون و در تن کیلومتر مبدأ مقصد با ۹ میلیارد و ۵۱۲ میلیون به ترتیب ۱۹٫۵و ۵٫۸ درصد رشد داشت.
باوجودی که تنها حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در این استان قرار دارد ، بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهرهوری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
راهآهن یزد به دلیل انطباق مرکز ثقل راهآهن بر مرکز جغرافیایی کشور ، پرترافیکترین منطقه ریلی ایران است، طوری که در هر شبانهروز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد میکند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.
هماکنون ۴۲ ایستگاه زیر نظر اداره کل راهآهن منطقه یزد قرار دارد و مهمترین ایستگاههای استان شامل نائین، میبد، اردکان، یزد و بافق است.
یزد با یکمیلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین منطقه معدنی ایران است.
این استان نقش موثری در برقراری ارتباط کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب کشور ایفا می کند.
رییس پلیس راهور شهرستان بافق بزرگترین معضل شهرستان بافق موتور سوارانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند
به گزارش هفته نامه افق کویر؛ نیاز به