بخت خفته بیمارستان بافق بیدار شود

یکی از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عبارت است: « برنامه ريزي به منظور توزيع متناسب و عادلانه نيروي انساني و ساير امكانات آموزش پزشكي و تسهيلات بهداشتي و درماني كشور با تأکید بر اولويت برنامه هاي بهداشتي و رفع نياز مناطق محروم و نيازمند » است. ( پایگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی )
هفته پیش نائب رئیس شورای اسلامی روستای مبارکه بافق در گفته های خود از وضعیت بیمارستان بافق انتقاد کرد.وی کفت: « بیماران به علت نبود متخصص عفونی و دارو در حال تلف شدن هستند»
وی ضمن قدردانی از کادر درمان بیمارستان بافق خواستار سامان دهی وضعیت این بیمارستان شد.
در پاسخ به این اظهار نظر صریح این عضو شورای اسلامی، دکتر معظمی،رئیس بیمارستان، واکنش تندی نشان داد! وی درباره نبود متخصص عفونی گفت: «متاسفانه از نظر متخصص عفونی و ریه شاهد کمبود هستیم که این کمبود نه تنها مختص شهرستان بافق که در همه گیری کرونا مربوط به کل کشور است.»
وی درباره کمبود دارو هم گفت: « در زمینه دارو در یک مقطع کوتاه شاهد کمبود برخی اقلام دارویی بودیم که البته این کمبود مربوط به همه کشور بود و خاص شهرستان بافق نبود.»(بافق فردا)
همان گونه که ملاحظه می کنید در قانون یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی عبارت است از« ارائه پیشنهاد جهت رفع کمبودها ، نارسایی ها و نیازها به مقامات ذیربط
مقامات مذکور موظف به بررسی پیشنهادها و ارائه پاسخ ، حداکثر ظرف مدت دو ماه ، به شورا هستند . در صورت عدم ارائه پاسخ در موعد مقرر ، مراتب برای پیگیری قانونی به اطلاع مقامات مافوق می رسد»
شکی نیست که وزارت بهداشت و درمان هم اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا هست و نباید این اقدامات ارزشمند را نادیده گرفت. ولی تامین نیازهای مردم از جمله وظایف این وزارتخانه می باشد !پس اکنون وقت آن است تا با تمامی امکانات بتوان بر این ویروس پیروز شد
در این مسیر مسئولین بهداشتی و درمانی شهر باید بیشتر زیر بار مسئولیت رفته ‌مسایل و مشکلات را حل و فصل کنند.
مطمئنا برطرف کردن مشکلات این بیمارستان که ریشه در امروز و فردا ندارد؛بلکه به سالیان پیش بر می‌گردد کار یک شبه نیست!نگارنده در طول این بیست سال از عمر روزنامه نگاری خود به کرات مسایل بخش بهداشت و درمان بافق را بیان کرده است اما واضح نیست که چرا کمبودهای این بیمارستان تمام شدنی نیست!کمبود پزشک متخصص مسئله ای است که به راحتی می‌توان حل کرد فقط عزم و اراده مسئولین را می‌طلبد! برخی از کارگران بخش معادن و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شهرستان از سایر نقاط تأمین شده اند چگونه می باشد که یک تشکیلات عریض و طویل نمی‌تواند تخصص مورد نیاز یک منطقه ای را حداقل بصورت موقت تأمین کند؟! اگر نگاهی به کارنامه معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد داشته باشیم حداقل سه نفر از آنها در بافق خدمت کرده و ریاست شبکه بهداشت و درمان بافق را عهده دار بودند! پس چرا اهتمامی در جهت حل کمبودهای بیمارستان بافق نمی‌شود؟
نگارنده امیدوار است تا بخت خفته این بیمارستان بیدار شود و گره کور این بیست ساله، باز گردد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیرایش آقایان دشوار تر از آرایش بانوان است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ واژه سلمانی