سید منصور میرعلمی
روابط عمومی شرکت سنگ اهن مرکزی بافق
فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دستاندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر میدارند، تبریک و تهنیت عرض میکنم.
روابط عمومیهابه عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمانها نقش اساسی و غیرقابل انکاری بر عهده دارند و بدون شک هموارکننده اجرای برنامههاو برقرارکننده اعتماد عمومی هستند.در شرایط کنونی صرفا نمیتوان روابطعمومی را به عنوان هنرمردمداری با استفاده از فنون و ابزارارتباطی دانست، بلکه باید مجموعهای از هنر، دانش روز (علوم ارتباطات، اجتماعی، اقتصادی، آیتی و…) و مسلط به ابزارهای نوین دانست که همزمان باید توانایی تجزیه و تحلیل شرایط حاکم بر نهادها و جامعه هدف را داشته باشد.در جامعه امروز، با توجه به گسترش فعالیتهای اجتماعی ومدنی که در گرو افزایش شهرنشینی و سطح تحصیلات رخ میدهد و نظر به اینکه علاوه برگسترش رسانههای ارتباطات جمعی و افزایش مخاطبان آنان، شاهد گسترش شبکههای اجتماعی در سطحی وسیع و رشدی تصاعدی هستیم که نشان میدهد هر فرد به تنهایی نقش یک رسانه را ایفا میکند و در آن واحد میتواند نوع نگرش و یا انتقادات خود از یک نهاد و ارگانی را به اشتراک بگذارد، این موارد نشان از اهمیت و جایگاه روابط عمومی در عصر کنونی دارد.روابط عمومیهای امروز دیگر با تعداد معدودی از خبرگزاری، روزنامه و چند شبکه رادیو تلویزیونی ارتباط ندارند ،بلکه به تعداد افراد و مخاطبان ذینفع در ارتباط خواهند بود و به طورحتم، زیست حرفهای در این شرایط نیازمند دانش و تقویت حوزه روابط عمومی است تا بتواند نیازهای ارتباطی سازمانها و نهادها را پاسخگو باشند.در پایان با گرامیداشت این روز و تقدیر و تشکر از عموم تلاشگران عرصۀ ارتباطات، از خداوند بلند مرتبه، برای تمامی عزیزان همکار، توفیقات روزافزون در جهت اعتلای امر مقدس اطلاع رسانی، آرزو میکنم.