مقام سوم مسابقات صنعت فولاد کشور

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ شنا یک ورزش پایه ای و ساختاری است که در صورت توجه عملی و برنامه ریزی درست می تواند تأثیری شگرف بر روند ورزش و توسعه دیگر ورزش ها داشته باشد. هماهنگی تمام عضلات و به کار گرفتن همه آن ها در انواع ورزش شنا همراه با نشاط و شورانگیزی آن قدرت تفکر و تمدید قوای ذهن هر انسانی را در پی خواهد داشت .این ورزش با ارزش از سنین پایین شروع می شود و ویژگی آن فنی بودن، تکنیکی بودن و کاملاً علمی بودن آن است. در این شماره از هفته نامه با یکی از مربیان پیشکسوت رشته ورزش شنا به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
« بی بی صدیقه میر اللهی» کارشناس ارشد برنامه ریزی و مشاوره است. وی در سال۱۳۷۴ لیسانس تربیت بدنی خود را اخذ کرد. و در سال ۱۳۷۳ مربیگری شنا را ازتهران کسب نمود و اکنون به عنوان مربی، ناجی، ومربی آب درمانی فعالیت دارد.

مقام سوم مسابقات صنعت فولاد کشور
وی در پاسخ به این پرسش « که چگونه به این ورزش روی آوردید؟» عنوان کرد: ورزش را اوایل سال ۱۳۶۳ با ارتباط عاطفی که بین من و دبیر مدرسه ام« شمسی پور امینی » به وجود آمده بود با ورزش والیبال آغاز نمودم، در همان اوایل به عنوان سر گروه تیم منصوب شدم و از سال۱۳۶۷ عضو تیم سنگ آهن شدم به طوری که در سال ۱۳۶۹ تیم والیبال بانوان شرکت سنگ آهن مرکزی در مسابقات صنعت فولاد مقام سوم کشور را کسب نمود.

بزرگترین افتخار برای یک بانو بافقی
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۷۰ در کنکور سراسری شرکت نمودم و چندین رشته قبول شدم که بنابر علایق شخصی رشته تربیت بدنی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم. با کسب چندین مقام قهرمانی در مسابقات والیبال و دو و میدانی در سطح کشور، بالاخره توانستم در سال ۱۳۷۳ عضو تیم ملی دانشجویان در مسابقات همبستگی کشور های اسلامی شوم و این بزرگترین افتخار برای یک بانوی بافقی بود.
وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه بایستی تنها در یک رشته ورزشی جهت مسابقه شرکت می نمودیم با وجود دعوت به تیم شنا، بدمينتون، هندبال، دو و میدانی وآمادگی جسمانی به دلیل علاقه ای که به ورزش والیبال داشتم، این گزینه مورد انتخاب بنده قرار گرفت.
وی در باره اینکه چگونه وارد عرصه مربیگری شنا شده است بیان کرد: ازسال۱۳۷۰شنا را فرا گرفته و با تلاش خود علاوه برشرکت درکلاس های مربیگری ونجات غریق در استخرهای منطقه ۳ تهران نیز فعالیت داشتم؛ بعد از فارغ التحصیلی به شهرستان بافق بازگشتم و در مدارس به عنوان مربی و بازیکن تیم والیبال شرکت سنگ آهن فعالیت خود را در این مسیر ادامه دادم.
وی افزود: در سال ۱۳۷۵ با پیشنهاد رییس اسبق تربیت بدنی فعالیت خود را در استخر شنا به همراه یک ناجی آغاز نمودم.
وی ادامه داد: در اکثر المپیاد های ورزشی کشور و مسابقات استان در رشته والیبال، هندبال، بدمينتون و سایر رشته‌های دیگر شرکت و داوری مسابقات را نیز برعهده داشته‌ام.
میر اللهی در ادامه گفت: از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۶ در استخر آهنشهر فعالیت خود را آغاز نموده و سپس به دلیل مشکل دراخذ قرار داد بعد از چندین سال تجربه تصمیم گرفتم این رشته ورزشی را کنار بگذارم و مجددا در سال ۱۳۹۶ شنا را شروع کردم.
وی درباره شنا چه تاثیری در زندگی روزمره و روح و جسم افراد دارد بیان کرد: چنانچه افراد در محیطی آرام شنا کردن را تجربه کنند؛ قطعا به تاثیرات آن پی خواهند برد، کافی است امتحان کنید.
بی بی صدیقه میر اللهی افزود: بنده در ۱۸ سالگی شنا را به صورت تخصصی فرا گرفته و جزء مهارت هایست که با داشتن آن همیشه احساس رضایت دارم.

شنا همانند سایر رشته های ورزشی پیشرفت چشمگیری داشته است
وی در پاسخ به این پرسش که سطح پیشرفت رشته شنا را در شهرستان بافق چگونه می بیند؟ گفت: خوشبختانه رشته شنا همانند سایر رشته های ورزشی پیشرفت چشمگیری داشته است و امیدوارم با همدلی بیشتر مسئولین و توجه به حساسیت این رشته ورزشی و عوامل انسانی آن و زیر ساخت های لازم در آینده نیز بهتر گردد.
وی اضافه کرد: باتوجه به موقعیت های که در شهرستان پیش می آید مسابقات خوبی نیز برگزارمی گردد ولی آنچه لازم و ضروری است انگیزه بیشتربه شرکت کنندگان مسابقه ازطریق مختلف می باشد.
وی گفت: متاسفانه پرورش دربعد قهرمانی در اولویت ورزش و همواره به عنوان شاخصی برای ارزیابی قلمدادشده، که کم کم از توجه به بعد سلامتی آن که همانا اصلی ترین بخش ورزش می باشد روبه حاشیه برده است.
وی اظهار کرد: جامعه درحال حرکت سریع به سمت سالمندی است بیایید زیرساخت های این قشررا فراهم کنیم؛ حتی الامکان ازطریق ساخت استخری اختصاصی دربخش آب درمانی و توصیه به تاثیرات مثبت این رشته درپیشگیری حفظ، ارتقای سلامتی، به حال خوب و عاقبت بخیری برسیم.
وی در پایان افزود: سپاس وقدردان افق کویر از بذل توجه و محبتی که به اینجانب نموده است.
حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که